Za posledních 6 let jsme měli možnost každý rok vidět číselné propady prodejů tabletů napříč celým spektrem modelů. Dokonce ani Apple, který by prodal i kámen s vlastním logem, to se svými iPady nedokázal zvrátit. Příčin je samozřejmě více, ale zejména vše souvisí s pomalu narůstajícími úhlopříčkami moderních telefonů, které tak tablety víceméně nahrazují. Konzumace multimediálního obsahu je totiž na větších telefonech už v podstatě skoro adekvátní právě malým tabletům.
Koronavirové šílenství posledního půl roku ale evidentně zamíchalo veškerými předpoklady. Podle aktuálních údajů odborníků ze Strategy Analytics by měly letos prodeje tabletů vzrůst poprvé od roku 2014. Sice jen o jediné procento na celkových 160.8 milionu kusů, ale i tak jde o velké překvapení. K tomuto trendu určitě vede výrazně větší množství času, který většina populace tráví doma. Rostou tak kromě prodejů tabletů i notebooky, které ve druhém čtvrtletí zaznamenaly dokonce 27 % k dobru.
Zpráva také jednoznačně potvrzuje větší poptávku po velkých obrazovkách tabletů, ke kterým se počítají minimálně 10-palcové. Tady je tržní podíl výrazný, od nějakých 17 % v roce 2017 až k 56 % letos. A tento trend bude podle veškerých odhadů pokračovat i v dalších letech. Zvyšovat se bude i podíl 2-v-1 konvertibilních zařízení, které často nahrazují i notebooky. Tablety tak navzdory některým pesimistickým předpovědím stále mají své místo na technologickém trhu.