Telefony řady Redmi Note jsou už nějaký ten pátek v podstatě zosobněním poměru cena/výkon. Skoro s každou generací jde o jedny z nejvýhodnějších modelů na trhu a i prodejní čísla tomu jasně napovídají. Zatím poslední generace Redmi Note 9 se opět povedla, i když někteří brblali (nutno dodat, že v podstatě neopodstatněně) na vyšší využití procesorů Mediateku na účet Qualcommu. A telefony mají také velmi povedené a slušně výkonné fotoaparáty, na které se valila solidní chvála.

Tedy na kvalitu fotografií, abychom byli přesní. Už před nějakým časem se totiž na mezinárodních fórech objevovaly stížnosti na špatné utěsnění krycích sklíček u hlavního senzoru. Mnozí uživatele v Indonésii si tak už dávno stěžovali na pronikání částeček prachu pod krycí sklo. Lokální pobočka Xiaomi však vše odbyla jako izolovanou produkční chybu a přislíbila lepší kontrolu výstupní kvality. Na čas vše utichlo, ale v posledních dnech se proud stížností na stejnou vadu rozjel na plné obrátky i v jiných regionech.

 

Problém se podle zpráv týká modelů Redmi Note 9, Redmi Note 9 Pro a Redmi Note 9S, jediným odolným proti nežádanému sběratelství prachu je Redmi Note 9 Pro Max. Oficiální zastoupení Xiaomi se k tomuto problému zatím nevyjádřilo a hrají mrtvého brouka. Standardní odezvou na stížnost je tak rada reklamace přímo u prodejce. Je jasné, že při mnoha milionových číslech prodejů bude určitá část výrobků jakékoli značky defektní nebo problémová. Ale můžeme doufat, že se opravdu jedná jen o malou část případů a ne fatální konstrukční nedostatek.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.