I když by se mohlo zdát, že pandemie koronaviru tvrdě zasáhla prodejnost chytrých zařízení, není to až tak pravda. Ano, například prodeje telefonů poklesly napříč všemi značkami, ale třeba naopak nositelnosti všeho druhu se prodávají stále dobře. A to dokonce tak, že jejich prodeje v prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly zhruba o 30%.

Aspoň to tak vypadá podle statistiky, kterou vydala analytická společnost IDC. Podle jejich analýzy globální dodávky nositelných zařízení meziročně vzrostly během prvního kvartálu 2020 o 29,7% a celkové prodeje dosáhly na 72,6 milionu prodaných kusů. Nositelnosti jdou tedy na odbyt, ale více se prodávají fitness náramky, prodej chytrých hodinek mírně stagnuje. Tuto skutečnost ovlivnilo zejména dubnové uvedení náramku Fitbit Charge 4 a dalších cenově dostupných fitness náramků společností Xiaomi a Huawei. Jejich prodeje v Q1 2020 vzrostly o 16,2%, meziročně o 68,3% a jejich prodeje tvoří 54,9% globálního trhu.

A jak jsou na tom s prodejností podle IDC jednotlivé etablované společnosti? Jedničkou v prodejnosti je společnost Apple, která v prvním kvartálu 2020 prodala 21,2 milionu kusů nositelností, což znamená 29,3% tržní podíl. Ale i přes tento prodejní úspěch jejich dodávky poklesly. Na druhém místě je společnost Xiaomi, která prodala 7,3 milionu náramků a hodinek. Její agilita a schopnost prodávat nositelnosti i mimo Čínu značně zvýšila náskok Xiaomi oproti jiným čínským společnostem. Samsung je se svými prodeji nositelností na třetím místě. Na čtvrtém místě je Huawei a jejich dceřinka Honor, které se prosadily v prodejích i přes americké restrikce v Evropě a Latinské Americe. Pátou příčku získala značka Fitbit. Prodejnost jejich nositelností v Q1 2020 poklesla, protože většina jejich produkce je orientována na čínský trh.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.