To, že společnost TCL pracuje na telefonu s „vysouvacím“ displejem bylo už avizováno. Ovšem nyní jsou na světě hned dva koncepty telefonů s flexibilními displeji. A nelze jinak, než chválit. Segment skládacích nebo ohebných přístrojůse sice pomalu rozjíždí, ale pořád jde o rank relativně neprobádaný. S potížemi při produkci se potýkali zatím všichni ti, kteří už své skládací telefony poslali na trh. Společnost TCL se v případě jednoho z prototypů pustila cestou zatím neprobádanou a dá se říci, že i druhý koncept se nepodobá žádnému z přístrojů, které jsou momentálně na trhu.

Koncept s vysunovacím displejem

Jaké jsou tedy rozdíly mezi těmito dvěma TCL koncepčními přístroji? Začněme tím, co je spojuje. Oba telefony mají displeje vyrobené divizí TCL-CSOT, která se také zabývá výrobou televizních panelů. Konstrukce prvního z modelů funguje na principu vysunutí nebo, chcete-li, rolování displeje. Ve složeném stavu se přístroj jeví jako klasický telefon, po vysunutí jeho části do strany se z něj stává menší tablet. Ve složeném stavu má AMOLED obrazovka úhlopříčku 6,75 palce, po vysunutí se rozšíří zhruba na 7,8 palce. Vysunování obrazovky je motorizované. Díky tomu a speciálnímu závěsnému mechanizmu by prý nemělo docházet k deformování nebo prasklinám na obrazovce.

Skládací koncept

Druhý prototyp má odlišnou konstrukci. V rozloženém stavu jde o tablet s úhlopříčkou 10 palců. Pro složení slouží dva ohyby, přičemž jeden z ohybů skládá telefon dovnitř a druhý ven. Výrobce zde použil dva typy závěsného mechanizmu, a to DragonHinge a ButterflyHindge. Ve složeném stavu má displej úhlopříčku 6,55 palce. U tohoto konceptu je jistou nevýhodou to, že ve zcela složeném stavů je přístroj poměrně dost „tlustý“.

Jak již bylo řečeno, v obou případech jde o koncepty, které by však mohly naznačit jakým směrem by se do budoucna mohly skládací telefony ubírat. Zvlášť vysunovací konstrukce by mohla být brzkou realitou. Oba telefony TCL si už vyzkoušeli testeři a na YouTube společnosti najdete jejich hands-on videa.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.