Včera představené kousky špičkové řady Xiaomi Mi 10 jsou pro čínskou firmu překročením Rubikonu, protože se jedná poprvé o high-end modely se všemi aspekty. Velké části fanoušků se nezamlouvá razantní skok v nastavených cenách, protože základní model Mi 10 začíná na 3999 juanech (asi 573 dolarů), což je o plných 1000 juanů výše než minulá generace Mi 9. A Pro varianta pak ještě zvedne cenu o další tisícovku. Ale na problematiku ceny se samozřejmě dá dívat z několika úhlů pohledu.

Podle šéfa firmy Lei Juna není nastavených 3999 juanů základní verze vůbec přehnaně vysokou cenou, protože musíme vše prvotně srovnat s konkurencí. A v porovnání se špičkovými modely od Huawei nebo Applu nabízí Xiaomi Mi 10 srovnatelný výkon a vybavení (případně i lepší) za stále bezkonkurenční peníze. Dále se pak podle Lei Juna pomalu mění demografie uživatelů telefonů Xiaomi, ke kterým v minulosti patřila hlavně mladá generace. Ale po vstupu do high-endu jsou cílovou skupinou i technologičtí fajnšmekři a business zákazníci.

Orientaci na „dospělejší klientelu“ odpovídají i velmi decentní barevné varianty představených nových telefonů, případně také oficiální „flipové pouzdro“ oblíbené právě v těchto sférách. Pro levnější kategorie telefonů tak opravdu bude dle původních záměrů k dispozici pod-značka Redmi a řady Mi a MIX se budou vymezovat proti opravdové high-end konkurenci. Podle vysvětlení viceprezidenta Xiaomi Chang Chenga by Mi Pro mělo zhruba odpovídat řadě Mate od Huawei, základní Mi řadě P od Huawei a MIX pak vyzvat na souboj iPhone.

Xiaomi také investuje v poslední době obří sumy do vývoje, protože podle odhadů jen vývoj řady Mi 10 stál zhruba miliardu juanů (asi 140 milionů dolarů). Firmě trvalo plné tři roky, než se jim podařilo se s telefonem dostat do čele žebříčku mobilních fotoaparátů v DxOMarku a další rok pak na vyšplhání na trůn v sekci audia. Pro další roky jsou pak plánované investice opět masivní a měly by dosáhnout 10 miliard juanů v roce 2020 a 50 miliard v horizontu pěti let.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.