Segment tabletů už není tím, co býval dříve. S nástupem telefonů s velkými displeji poptávka po tabletech stagnovala. A i když se ve třetím čtvrtletí loňského roku mírně zvedla, v poslední kvartálu 2019 se opět propadla. Podle čerstvé zprávy analytiků z IDC (International Data Corporation) spadly v loňském roce globální dodávky tabletů na 144,1 milionu kusů a celoročně se prodeje propadly o 1,5%. Přesto v tomto segmentu stále zůstává lídrem společnost Apple.

Analytici tvrdí, že společnost Apple se v rámci prodejů tabletů drží dlouhodobě výborně. V posledním čtvrtletí loňského roku se jim podařilo prodat 15,9 milionu kusů a je tak jednou ze dvou společností, která zaznamenala meziroční nárůst dodávek. V závěsu za Apple je společnost Samsung se 7 miliony prodaných tabletů a následuje Huawei se 4 miliony prodaných kusů.

V prodeji tabletů se nevede špatně ani Amazonu, který prodal ve čtvrtém kvartálu 2019 3,3 miliony tabletů. Přesto je to však meziroční propad o 29%. Pátým nejlepším prodejcem v tomto segmentu je společnost Lenovo, které se v Q4 2019 podařilo prodat 2,5 milionu kusů. Ostatním výrobcům se v analyzovaném období podařilo prodat 10,8 milionu kusů. V rámci meziročního nárůstu, tedy v porovnání s prodeji ve stejném období roku 2018, jsou v plusových číslech jen společnosti Apple s 22,7% a společnost Lenovo s 8,3%. Úspěch Apple se může zakládat i na tom, že se stále snaží investovat do vývoje tabletů a díky tomu může vyvíjet speciální funkce a svá zařízení inovovat.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.