S blížícím se koncem dekády je ideální čas na nějaké to bilancování a za posledních 10 let jsme opravdu měli možnost být svědky masivního nástupu mobilního hraní. V podstatě každý uživatel mobilního telefonu věnuje mobilním hrám či hříčkám velkou část své pozornosti a mobilní hraní už dávno překonalo to počítačové. Jen pro představu, momentálně dítě ve věku 11-14 let tráví průměrně 129 minut denně na mobilních hrách a 6 minut na těch počítačových… Z mobilních her se také stal masový průmysl a dnes se tak poohlédneme za 10 komerčně nejúspěšnějšími kousky uplynulé dekády.

A pro ty, kteří by snad monstrozitu mobilního herního businessu snad ještě stále podceňovali, můžeme jen zmínit předpokládaný objem utracených peněz v roce 2020. Ten činí slušných 75 miliard dolarů, což je více než státní rozpočet naší republiky na letošní rok. 10 nejúspěšnějších exemplářů mobilních her pro vás máme v tabulkách z webu AppAnnie a obnáší kombinovaná čísla z iOS a Androidu.

Jako nejvýdělečnější mobilní hra posledních deseti let se tak vyprofiloval titul Clash of Clans a až na třetím místě je fenomén Candy Crush. Samozřejmě se jedná o globální statistiky, takže v žebříčku najdeme i tituly ze specifického čínského nebo japonského trhu, které pořádně nepronikly k západním uživatelům. Zajímavý je i žebříček nejstahovanějších her, kde najdeme jen dva zástupce těch nejvýdělečnějších (Clash of Clans a Candy Crush).

I do příštího roku je výhled mobilního hraní jen a jen růžový, protože v roce 2019 meziročně rostly stažení her o 5 % a výdaje na nákupy ve hrách o plných 15 %. Takže můžeme čekat ještě více závislých a mnohem silnější snahu o „oholení“ věrných oveček platících zákazníků.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.