Ohodnoťte článek

Čínská značka Redmi nás dnes zahltila pořádnou porcí nových produktů a evidentně se pomalu začínají dostávat do metod myšlení mateřského Xiaomi, které je diverzitou svých produktů proslulé. Dnes jsme tak měli možnost kromě výborných nových telefonů Redmi K30 5G a K30 4G, případně notebooku RedmiBook 13 vidět i další nové chytré kousky z jejich portfolia. Takže jak nakonec dopadly novinky jako chytrý reproduktor Redmi XiaoAI Speaker Play nebo síťový router Redmi Router AC2100 ?

Začněme právě routerem Redmi Router AC2100, který totiž bude na rozdíl od reproduktoru reálně použitelný i v našich podmínkách. Redmi si poněkud zavařili s názvem, protože se nakonec nejedná o přeznačení již existujícího Xiaomi AC2100, ale o zcela jiný model. Router je dvoupásmový se šesti výkonnými anténami a šestici zesilovačů signálu, má také k dispozici 880 MHz procesor a 128 MB RAM. Díky tomu zvládne až 128 připojených zařízení najednou a může se pochlubit i podporou IPv6 nebo extra bezpečnostními funkcemi proti napadení. Samozřejmostí je pak podpora ovládání pomocí aplikace Mi Home nebo MiWiFi. Prodávat se bude za 169 juanů, tedy asi 24 dolarů. Zatím nepadlo ani slovo o dostupnosti mimo čínský trh, takže si budeme minimálně muset chvíli počkat.

Chytrý reproduktor Redmi XiaoiAI Speaker Play na první pohled připomíná spíše kostku mýdla a na výběr pak budete mít z celé řady barevných variant. Uvnitř se skrývá 5W reproduktor, ale to hlavní je samozřejmě integrace hlasového asistenta XiaoAI. Ten toho zvládne opravdu mnoho, včetně například ovládání široké škály domácích zařízení značek Xiaomi, Phillips a dalších. Měl by také mít možnost se učit lépe rozpoznávat hlasový otisk majitele, což určitě potěší. V našich podmínkách asi nepůjde o nic použitelného, takže tento kousek můžeme vnímat jen jako kuriozitu. Ale v Číně se bude určitě prodávat jako houska na krámě, zejména díky ceně pouhých 79 juanů, tedy asi 11 dolarů.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.