Ohodnoťte článek

Japonský gigant Sony se v poslední době potýká opravdu s obřími problémy s odbytem telefonů a i když se nejedná o žádné nové zprávy, tak poslední reálná čísla jsou opravdu alarmující. Prodeje se propadají kvartál od kvartálu a první čtvrtletí roku 2019 jsou pro slavnou značku opravdu tragická. Sony se podařilo za Q1 2019 prodat pouhých 900.000 kusů a jen 600.000 během Q2. To je opravdu rychlý sešup z piedestalu, protože to není zase až tak dlouho, co se Sony mohlo chlubit slušnými čísly a příslušností k absolutní mobilní špičce výrobců. Momentální realita je ale jiná a ačkoliv stále dělají velmi dobré telefony, tak se prostě a jednoduše neprodávají…

K ilustraci propadu se stačí podívat dva roky do minulosti a rozdíl je opravdu masivní. Zatímco v roce 2017 prodali Sony plných 13.5 milionu telefonů, v roce 2018 poklesl počet na 6.5 milionu a kvalifikovaný odhad pro rok 2019 se zastavil na 2.5 milionech… To jsou pro hrdé japonské otřesná čísla a nelze se tak divit neustávajícím spekulacím o kompletním uzavření ztrátové mobilní divize firmy a soustředění se na jiné oblasti, kde se Sony velmi daří (třeba herní divize Playstation si vede skvěle). Podobně jako například nedávno v případě HTC by bylo asi moc velkou fantasmagorií očekávat vzepětí značky a znovudobytí ztracených pozic.

Spekulacím nahrávají i kroky v oblasti softwaru, protože Sony v průběhu roku ukončilo vývoj a podporu vlastních aplikací pro fotoalbum nebo e-mailový klient pro své telefony Xperia. Podobných náznaků existuje celá řada a je tak spíše jen otázkou času, než se nad telefony od Sony kompletně zavře voda. Což je určitě škoda, protože některé slavné kousky třeba řady Xperia Compact si vydobyly místo v našich srdcích. Konkurence na mobilním je ale neúprosná a zejména agresivní cenová politika čínských značek pravděpodobně podepsala ortel pro Sony, kteří nikdy nepatřili k nejlevnějším. No, co se dá dělat.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.