Ohodnoťte článek

Jen velmi málo fanouškovských skupin disponuje podobnou dávkou fanatismu a zavilosti jako fandové jablečných produktů. Což je samozřejmě obří kompliment marketingu amerického giganta, který zvládne prodat v podstatě cokoliv s logem nakousnutého jablka za jakoukoli cenu. Proto nebyla překvapením vlna nevole, která se sesypala na autory benchmarku DxOMark po publikování recenze fotoaparátu nejvyššího modelu iPhone 11 Pro Max. Celkové třetí místo je pro jablečné ultras osobní potupou a míra negativní odezvy překonala očekávání.

iPhone 11 Pro Max dosáhl celkového skóre 117 bodů, což vyrovnává výsledek Samsung Galaxy Note 10 Plus 5G, ale nestačí na Xiaomi Mi CC9 Pro Premium edition a Huawei Mate 30 Pro (oba 121 bodů). iPhone navíc profituje hlavně z výborného skóre záznamu videa (102 bodů je nejlepší výsledek spolu s CC9 Pro Premium) a čistě po fotografické stránce na vedoucí duo ztrácí. Třetí celkové místo ze všech s velice pozitivní recenzí by asi leckomu stačilo, ale ne tak fanouškům Applu.

Jejich výhrady směřovaly zčásti k metodologii testů celkově a konkrétně pak k nastavení testů videa, kdy testované 1080p se 30 fps (což je defaultní nastavení telefonu) nepodává ty nejlepší výsledky v porovnání se 4K rozlišením. To donutilo dokonce i DxOMark k reakci a v rámci zachování objektivity se rozhodli od 1. listopadu ke změně testování videa, kdy bude vždy použito nejlepší dostupné nastavení kvality.

Ani to však nestačilo nejradikálnějším ovocnářům a na dedikovaných stránkách, jako třeba iMore, se objevily pamflety útočící na DxOMark s obviněními z korupce a neetického jednání vzhledem k tomu, že DxOMark nabízí vedle samotných hodnocení i konzultace. Což samozřejmě není nejlépe vypadající fakt pro objektivitu testů, ale DxOMark si podle mého taková obvinění nezaslouží. Jedná se o velmi striktně nastavené a transparentní testy podle předem daných kritérií, které podle mého na trhu nemají svou detailností konkurenci a zaslouženě jsou nejrespektovanějším testem. Samozřejmě žádný benchmark nebude dokonalý, ale poslední jablečný útok pokládám opravdu z velké části za iracionální fanouškovskou zlobu. Co si myslíte vy ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.