Ohodnoťte článek

Telefony od Xiaomi se vždy vyznačovaly fantastickým poměrem ceny a výkonu, ale vždy jim něco málo chybělo k té nejužší špičce v oblasti mobilní fotografie. Ano vždy se jednalo o vysoce nadprůměrné kousky se skvělými snímky, ale nikdy nešlo o útok na samotné čelo pelotonu a to ani v případě těch nejlepších vlajkových lodí. Proto je poměrně velkým překvapením, že jejich dnes představené zbrusu nové Xiaomi Mi CC9 Pro udělalo v prestižním žebříčku mobilní fotografie DxOMark pořádný vítr. Tedy abychom byli přesní, bodově dorovnalo úřadujícího krále v podobě Huawei Mate 30…

Jen pro pořádek musíme uvést, že DxOMark testoval nejvyšší verzi telefonu Mi CC9 Pro Premium Edition, která se od standardní varianty lehce liší využitím 8P čočky na hlavním 108 Mpix senzoru, oproti „pouze“ 7P čočky u standardní verze. Je tak samozřejmě otázkou do jaké míry to ovlivnilo finální výsledek, ale předpokládám, že maximálně velmi lehce. Snad se brzy dočkáme i dalšího porovnání Premium Edition s normální.

Každopádně se telefonu podařil husarský kousek, protože dosáhl stejného celkového skóre 121 bodů jako zmíněný král benchmarku DxOMark Huawei Mate 30. Celkové skóre je složeninou hlavních testů a v samostatném testu fotografií má Mi CC9 Pro Premium 130 bodů oproti 132 bodům Mate 30. To však dohání v testu videa, kde je 102 bodů zatím nejvyšším dosaženým skóre a nechává v prachu těžké váhy jako Google Pixel 4 nebo Samsung Galaxy Note 10+ 5G. Navíc se nejlepšího výsledku podařilo dosáhnout i v sub-testu zoomu, kde 109 bodů stačí na první místo. Dvojice telefoto senzorů s rozdílnými ohniskovými vzdálenostmi asi dělá divy.

To vše je ještě mnohem neuvěřitelnější, když vezmete v úvahu, že Xiaomi Mi CC9 Pro je telefon mířící ne zcela do high-end kategorie, zejména díky použitému procesoru a velmi nízko nastavené ceně. Navzdory tomuto „handicapu“ se směle měří s tím nejlepším co na trhu existuje nezávisle na ceně. Xiaomi se evidentně vyplácí investice do zlepšování fotografické kvality telefonů (jako byla třeba nedávná akvizice značky Meitu s jejich know-how) a za poslední počin se jim vyplatí zatleskat.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.