V příštích dvou měsících se od Googlu dočkáme hned několika velmi zajímavých produktů, které mají potenciál pořádně otřást technologickým trhem. V říjnu se o to pokusí nové telefony řady Pixel 4, ale mnohem větší teoretický potenciál má chystaná streamovací herní platforma Google Stadia. Ta na papíře vypadá vskutku revolučně, protože by měla nabídnout možnost hrát nejnovější a nejnáročnější hry komukoliv s dostatečně rychlým internetovým připojením a bez nutnosti vlastnit další výkonný hardware.

V minulosti už jsme se podobných pokusů dočkali třeba v případě služby OnLive nebo předplatného nVidia GameStream. Žádný z nich se nedočkal bůhvíjakého úspěchu a tak můžeme jen spekulovat i  v případě Google Stadia. Gigantu formátu Googlu vlastní herní platforma citelně chybí a v cloudovém hraní je podle většiny analytiků budoucnost. Problémem se však může stát nutnost příliš rychlého internetu v některých regionech, nedostatečná nabídka obsahu včetně přemrštěných cen a hlavně pak problematické digitální vlastnictví zakoupených her. A protože si Google prozatím podrobnosti o nové platformě až žárlivě střeží, tak se osobně zařadím také do zástupu skeptiků. Ale rád se nechám překvapit o opaku.

To je však prozatím jen bleskurychlý souhrn toho, co to vlastně Google Stadia je. Mnohem zásadnější informací je dnešní odhalení, že celá platforma bude k dispozici všem uživatelům Android TV už od verze Android 11 R, která je plánována na rok 2020. To je poměrně zásadní informace, protože se doposud nevědělo, jestli se Google náhodou nevydá cestou specializovaného TV boxu. Univerzální dostupnost pro Android TV je určitě mnohem lepší volbou a jde určitě o správnou volbu. Ale k úspěchu na velmi drsném herním poli vede ještě velmi dlouhá cesta.