Čínský koncern HMD Global je zodpovědný za znovuzrození legendární značky Nokia, ale co se týče pojmenování svých modelů, tak má značné rezervy. Pokud patříte k fanouškům značky, tak vám určitě neunikl naprostý chaos v jejich nabídce, ve které je momentálně extrémně obtížné se zorientovat. Hned po převzetí Nokia na konci roku 2016 vše vypadalo velmi jednoduše a přehledně, ale brzy se telefony utopily v bažině Plus verzí, půlročních cyklů s drobnými vylepšeními pod jiným jménem a zlevněnými staršími modely, které ještě zahustily už tak přerostlé portfolio firmy.

Přehlednost modelů Nokia trpí i tím, že se firma snaží vydávat telefony pro všechny cenové skupiny na trhy, což jen po pár letech aktivity znamená naprostý babylónský chaos. Navíc se firma odchýlila od původní strategie v roce 2017, kdy pustila na trh jasně vymezené modely Nokia 5, 6, 7, a 8, ale hned další rok přišla nová koncepce „smartphone Nokia pro každého“ a začalo se hezky znovu od základního modelu Nokia 1. A co takhle ještě Plus varianty skoro všech dostupných kousků z druhé poloviny roku 2018 ?

Ve vedení HMD Global jsou si samozřejmě současné zmatené situace velmi dobře vědomi a k věci se vyjádřil i Pranav Shroff, jako osoba zodpovědná za opečovávání globálního portfolia značky. Z jeho úst jsme se dočkali jasného uznání minulých chyb a podle všeho se dočkáme i masivního zeštíhlení nabídky, případně dokonce i kompletního rebrandingu pro časy budoucí. No jsme poměrně zvědavi, jak z toho Nokia vybruslí, protože v současnosti aby si zákazník s sebou radši nosil Excelovou tabulku s kompletním srovnáním telefonů…