Poslední měsíce (nebo spíše roky) nebyly pro slavnou taiwanskou značku HTC příliš růžové a situace do budoucna nevypadá o mnoho lépe. Prodejní čísla a podíl na trhu mají už dlouho pouze sestupnou tendenci, takže je možná něco pravdy na zákulisních spekulacích, že se HTC pomalu začíná připravovat na opuštění celého mobilního trhu. Napovídají tomu i čísla z Android Library Statistics, ze kterých vyplývá, že od února 2019 zmizelo z nabídky Google Play celkem 14 nativních aplikací spojených s HTC včetně Sense launcheru, HTC kalendáře, HTC mailu a dalších. Zůstaly v podstatě jen ty spojené s virtuální realitou VIVE.

Tento odliv aplikací se dá vysvětlit dvěma zásadně odlišnými pohledy. Optimisté věří, že HTC pracuje na prohloubení adaptace platformy Android One a pomalu se bude přesouvat k používání přímo Googlovských aplikací pro potřeby systému. Což by v podstatě dávalo smysl, protože by šlo o cestu nejmenšího odporu. Pesimisté ale vidí tento trend mnohem černěji a úbytek aplikací na Google Play dávají do souvislosti s chystaným kompletním uzavřením mobilní divize firmy. Koneckonců po prodeji hlavní osy vývojářského týmu Googlu jsou možnosti HTC v této oblasti velmi omezené.

HTC patří historicky mezi první hybatele mobilních výrobců v ekosystému Android a dlouhá léta se vyhřívali na výsluní. Teď už však nepatří ani do první desítky výrobců telefonů a jejich hodnota je po částečném pohlcení Googlem na velmi nízké úrovní. I kdyby se rozhodli značku prodat, tak se asi nenajde mnoho zájemců. Před časem se sice spekulovalo o zájmu Sony o jejich licenci (něco na způsob symbiózy HMD Global a Nokia), ale nic zásadního se z toho neurodilo. Takže uvidíme, co budoucnost přinese, ale s velkou pravděpodobností se brzy dočkáme pádu jednoho z titánů minulých let.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.