O tom, že Xiaomi nabízí asi nejlepší poměr cena/výkon na poli telefonů asi pochybuje jen málokdo, protože jejich modely jsou nabité pokročilým hardwarem opravdu za velmi nízké ceny. Samozřejmě to ale není zcela zadarmo a nízké ceny se musí někde kompenzovat. Xiaomi na to jde od lesa a částečně se finančně hojí zobrazováním reklam ve vlastní nadstavbě systému MIUI. Což často může uživatele iritovat a tato praktika se tak v poslední době dostala pod palbu kritiky. A sám velký šéf firmy Lei Jun se k této kritice dnes vyjádřil na čínské sociální síti Weibo.

Samozřejmě si dle očekávání lehce posypal hlavu popelem a slíbil omezení otravné reklamy zejména ve smyslu jejího umístění na kritických designových místech systému, kde opravdu snižují uživatelské pohodlí. Rozhovořil se také o přepracování zastaralého systému reklamních zobrazení (tady si nejsme úplně jisti překladem z čínštiny jako „staré vulgární vojenské reklamy“) ať už to znamená cokoliv. Takže určitě nepůjde o eliminaci reklamních ploch v MIUI, ale spíše potlačení rušivého elementu na snesitelnou míru.

Dále pak slíbil některé nové funkce v příštích generacích MIUI, o které podle jeho slov uživatele nejčastěji žadoní ve zpětné vazbě. Jedná se třeba o možnost nahrávání QQ hovorů, recyklovatelný koš na smazané položky, funkci lupy nebo mód ultra-nízké spotřeby telefonu. Jen víc a houšť.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.