Vstup Xiaomi na hongkongskou burzu cenných papírů byl jistě v loňském roce jedním z milníků v historii společnosti. A protože krátce poté začaly její akcie mírně klesat, začalo se proslýchat, že tato skutečnost s sebou ponese i zdražování Xiaomi produktů.

Zástupci společnosti to ovšem ihned popřeli a ujišťovali své fanoušky, že se stále budou snažit držet svou marži u telefonů kolem 5%. Podruhé se začalo o zdražování hovořit ve chvíli, kdy se Redmi stalo samostatnou značkou, která by měla být zaměřena na kvalitní, ale cenově dostupné telefony. To, že budou Xiaomi telefony zdraženy tenkrát nenápadně naznačoval i produktový ředitel společnosti, Wang Teng.

Teng dokonce prohlásil, že Mi 8 bude posledním levným telefonem řady MI. A protože ani cena akcií společnosti není natolik stabilní, jak se původně předpokládalo, k určitému zdražení nakonec bude muset dojít. Akcionáři přece jen nějaký ten zisk ze svých investic očekávají.

Tentokrát se k cenové politice Xiaomi vyjadřuje už sám CEO Lei Jun. Reagoval hlavně na to, že společnost má punc výrobce, který vyrábí top modely za nízkou cenu. „Chceme se zbavit pověsti, že telefony stojí méně než 2000 jüanů. Chceme více investovat a vyrábět lepší produkty. V budoucnu budou naše telefony skutečně dražší, ale ne o moc.“.

Dále Jun uvedl, že sdělil zaměstnancům společnosti, že Xiaomi Mi 9 může být poslední vlajkovou lodí, která bude naceněna pod 3000 jüanů. To především v souvislosti s tím, že Redmi se stala samostatnou značkou právě proto, aby produkovala cenově výhodné přístroje a série Mi je pro zařízení s vyšší kvalitou i cenou.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.