Pro páteční odpoledne máme něco pro milovníky lehkého dramatu a slovní války na sociálních sítích. Vice prezident značky Honor Xiong Junmi si totiž ráno neodpustil rýpnutí do odhaleného pracovního názvu Xiaomi Mi 9, který zní „Battle Angel“, tedy v překladu bitevní anděl. Pan Junmi doslova prohlásil, že jejich Honor V20 nepotřebuje žádné bitevní slogany, protože zákazníky zaujme hardcore technologiemi jako je selfie kamerka v displeji, ToF senzor a jiné technologie, se kterými Honor patří mezi průkopníky a stanovuje mezníky na trhu. Poměrně silná slova.

Reakce na sebe nenechala dlouho čekat a lehce překvapivě se ozval Lu Weibing, tedy šéf nově osamostatněné značky Redmi a ne přímo Xiaomi. Pohrdlivě opáčil, že ToF senzory jsou jen pozlátkem s minimálním užitkem pro zákazníka, který tak jen zbytečně vyhodí peníze za nadbytečné technologie. Dále pak zaryl do slov o průkopnících trhu, protože prvními modely s ToF senzory byly telefony od OPPO a ne Honor, takže ani tak nejsou zdaleka v čele peletonu marketingových triků.

Při podrobnějším pohledu na přestřelku na sociálních sítích je poměrně zajímavé zmínit jasnou sociální dynamiku a skryté významy. Odpověď ze strany Redmi a ne přímo Xiaomi je totiž jasným signálem, že Xiaomi nepovažují Honor za sobě rovné oponenty a ponechali tak reakci na své vlastní pod-značce, která byla ostatně vytvořena právě s ohledem na přímou konkurenci Honoru. Na druhé straně Honor se evidentně nespokojí s nálepkou menšího bratra giganta Huawei a cítí se na přímé porovnání s vlajkovými modely Xiaomi. Tak se nám neporvěte chlapci !

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.