To, že se prodeje iPhonů na čínském trhu výrazně propadly nedávno potvrdila i statistika analytické společnosti Canalys. Přístroje Apple jsou na Čínu dost drahé a také už dávno neplatí, že čínský uživatel se bezhlavě vrhá po všem, co je ozdobeno ukousnutým jabkem, jako po znaku jeho osobní prestiže.
Jak z této situace ven? Někteří Apple manažéři si myslí, že by prodeje opět mohl zvednout speciální model telefonu, který by byl vyroben na míru čínským uživatelům a i jeho cena by byla přizpůsobena tamnímu trhu. Je možné, že by to mohlo fungovat, ale vzhledem k tomu, že v Číně dochází obecně k zpomalení hospodářského růstu a celkový prodej telefonů poklesl o 12% je speciální čínský model iPhone tak trochu sázkou do loterie.
Tuto skutečnost ostře vnímá i Tim Cook, který uvedl, že cenová strategie Applu je v USA poměrně stabilní, ovšem v rámci globálních trhů bude potřeba zvážit snížení cen a přizpůsobit je daným trhům, kde je v souvislosti se směnným kurzem dolaru cena telefonů značně proměnlivá a nepoměrně vyšší než ve Spojených státech. Uvažuje tedy o tom, že iPhony by měly být naceněny podle měny dané země, ve které půjdou do prodeje. A nutno dodat, že v některých zemích už nyní dochází ke snižováni cen iPhonů.
Někteří analytici se však domnívají, že Apple potřebuje radikální změny, a to zejména na čínském trhu. Společnost by měla upustit od své stávající strategie „jeden produkt pro všechny trhy“ a rozlišovat produkty a software pro Čínu od produktů pro jiné země. Od prvopočátku jsou iPhony navrhovány pro americký trh včetně všech aplikací a je prostě nereálné, aby takové telefony byly v Číně plně funkční.
Ovšem jak rychle Apple přizpůsobí svou výrobní a prodejní strategii pro čínský trh je těžké odhadnout. Lze říci, že společnost je v tomto ohledu dost zkostnatělá a pomalá. Zatímco ostatní výrobci si uvědomují, že v Číně jsou zvyklí používat dvě SIM karty a snaží se tomu přizpůsobit i své telefony, Apple na tuto skutečnost zareagoval teprve loni, kdy vydal pro čínský trh model iPhone se dvěma sloty pro SIMky. Stejně je tomu i s podporou skenování QR kódů. Apple se tedy bude buď muset přizpůsobit i za cenu jistých komplikací při výrobě, nebo se bude muset vyrovnat s finanční ztrátou, kterou s sebou nesou poklesy prodejů.