Ohodnoťte článek

Včerejší tisková konference čínského gigant Huawei v Pekingu se hlavní měrou zabývala plány na MWC 2019 a s tím spojenými s odhaleními ohledně 5G sítí a 5G technologií. Ale nezapomnělo se zdaleka ani na novinky spojené s dceřinou pod-značkou Honor, která v celém ekosystému Huawei zabírá stále důležitější a důležitější roli. A má tak lví podíl na fantastických prodejních číslech letošního roku.

Podle jednoho z šéfů Huawei, pana Richarda Yu dokonce prodeje telefonů Honor v roce překonaly všechna očekávání a jen v mezinárodních prodejích narostly o plných 170 %. Na domácím čínském trhu pak pokračovaly výborné výsledky a Honor se podeváté stal nejúspěšnější e-značkou. A vydání Honor V20 (neboli Honor View 20) silnou pozici jen posílí, protože se jedná o skvělý model za rozumné peníze. A to že Honor rozhodně nepaběrkuje dokládají i čísla z evropských trhů, kde například v Rusku jde o druhou nejprodávanější značku a na špičce se drží například i v Německu.

Mezinárodní prodeje za minulý rok obsáhly 25 % celkových čísel a očekává se, že tento podíl výhledově ještě poroste. Poměrně zajímavý je i fakt, že navzdory problémům a zákazům prodeje telefonů Huawei ve Spojených státech značka Honor pokračuje v budování slušného zázemí i na jejich trhu. Což je překvapující, protože Honor je navzdory papírové samostatnosti spojen s mateřským Huawei poměrně silnou pupeční šňůrou (včetně identického softwarového vybavení), takže by se nabízelo rozšíření kontroverze i jejich směrem.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.