Čínský Huawei sklízí v poslední době úspěchy na mobilním poli ve velkém stylu a tak se není čemu divit, že hodnota značky samotné také šplhá do výšin. Už několik let se drží v Top 100 prestižního žebříčku Interbrand, který už od roku 1974 zveřejňuje své odhady postavení jednotlivých značek na trhu. Hodnoceny jsou pomocí mnoha ukazatelů, samotný výkon značky, vliv a síla značky zachovat si kontinuální vysoké zisky.

Do tohoto žebříčku se Huawei dostal poprvé v roce 2014 jako vůbec první firma z pevninské Číny a z původního 94. místa se za pár let posunul o hezký kousek nahoru. Jde o plíživé zlepšování a nikoli o skokové nárůsty, v roce 2015 šli na 88. pozici, v roce 2016 na 72. pozici a v roce 2017 na 72. pozici. Letos se jim povedlo opět poskočit o dvě příčky na 68. místo a zejména navýšit hodnotu značky samotné o 14 % na závratných 6.676 miliard dolarů. Asi slušný oddíl.

V žebříčku najdeme z hlavní konkurence Huawei samozřejmě Apple a Samsung (celkově 1. a 6. pozice), se kterými momentálně bojují i na špici tabulky celkové prodejnosti mobilních telefonů. Některá jména ze žebříčku by vás asi na první odhad nenapadla, ale ve všech případech se jedná o velké hráče na globálním poli, kteří mají  obří vliv. Tak co myslíte, kdy se poprvé do žebříčku Interbrand podívá i Xiaomi ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.