Čínská vláda nedávno vyhlásila válku bující závislosti na hrách mezi dětmi a mladistvými, jejichž počet odhaduje až na 24 milionů těžce závislých. A tak je jen logické, že se chce do tohoto boje aktivně zapojit i nejvýdělečnější vydavatel mobilních her na světě, domácí firma Tencent Holdings. Jejich super hit King of Glory má denně kolem 50 milionů aktivních uživatelů jen v Číně a je mu přikládána velká vina právě za nárůst herní závislosti u čínské populace. A to Velký Bratr nemůže nechat jen tak…

Tencent už v nedávné minulosti přistoupil k poměrně drastickým omezením herní doby mládeže, když vyhlásil drakonické limity na jednu hodinu hraní denně pro děti mladší 12 let a dvě hodiny pro mládež od 12 do 18 let. Vše bylo kontrolováno přihlašováním podle účtů zakládaných povinně na reálná jména a identity, ale vynalézavost mladé generace v obcházení pravidel samozřejmě nezná mezí. Takže nastal čas nasadit silnější kalibr zbraní.

A tak už je v chodu testovací režim pro prvních 1000 uživatelů King of Glory v Pekingu a Šen-čenu, kteří se dostanou do hry pouze pomocí přihlášení s technologií rozpoznávající obličeje ( tedy variací na Face ID ). Databáze obličejů jsou poskytnuty veřejnými registry, což je poprvé, kdy se tato data používají v herním průmyslu k filtrování přístupu uživatelů. Zatím není jisté, zda se tento systém plně osvědčí a zad bude limitován pouze pro King of Glory, nebo se rozšíří i na další tituly firmy Tencent. Každopádně jde o další krok k „orwellizaci“ čínské společnosti a my můžeme jen tiše doufat, že se k nám podobné praktiky budou dostávat jen pomalu. I když samozřejmě něco podobného je sen každé vlády na světě.