V posledních dnech začala čínská média spekulovat o plánovaném oddělení značky Honor od mateřského Huawei, což znatelně rozvířilo vlny mobilního trhu. Značka Honor vznikla v roce 2013 jako odpověď Huawei na popularitu a prodeje Xiaomi a během velmi krátké doby se vypracovala mezi absolutní špičku. V poslední době se jim dokonce podařilo překonat celková čísla Xiaomi a zejména díky jejím úspěchům se Huawei vyšplhal na žebříčku prodejů na druhé místo.

Případné osamostatnění Honor by tedy ze strategického hlediska nedávalo příliš mnoho smysl, protože Huawei plánuje velmi brzy zaútočit na první místo Samsungu. Čínské firmy obecně hodně dají na všemožná prvenství a podobné vítězství by jim dodalo pořádnou dávku munice.

Na přímou otázku se však prezident firmy Honor, pan Zhao Ming, kategoricky vyjádřil proti případné samostatnosti a prohlásil, že žádný podobný krok se v blízké budoucnosti neplánuje. Honor během čtyř let zaznamenal opravdu masivní růst a úzká spolupráce s mateřskou firmou jim evidentně svědčí. Přístup k poslednímu nejvýkonnějšímu hardwarovému vybavení hned z továrny má něco do sebe a napomáhá prodejů, Na druhou stranu modely Honor často „kanibalizují“ dražší v podstatě identické Huaweie, ale zatím se tato strategie čínskému gigantu vyplácí.