Včera se na internet dostala zpráva analytiků z firmy Canalys, ze které vyplývají velmi zajímavá čísla v souvislosti s prodejními čísly telefonů na čínském trhu za druhý kvartál roku 2018. Celková čísla prodejů se lehce zdvihly na 104 milionů prodaných telefonů oproti 91 milionům v prvním čtvrtletí, ale stejně pokulhávají za srovnatelným obdobím minulého roku. Ale mnohem výmluvnější je nárůst podílu na trhu „velké 4“ hlavních výrobců.

Znatelný nárůst je vidět zejména v případě Huawei, který zvýšil oproti minulému roku svůj podíl na čínském trhu z 21 % na celých 27 % a je tak v dominantní pozici se znatelným náskokem na konkurenci. OPPO a VIVO si drží další dvě příčky, přičemž dalším podobným skokanem je právě VIVO s nárůstem ze 14 % na 20 %. Čtvrtou příčku pak uhájili Xiaomi s minimálním nárůstem o jedno procento, ale je pravděpodobné, že prodejní čísla MI 8 ještě nejsou plně započítána.

Když pak k velké čínské čtyřce připočítáme i Apple na pátém místě, tak se dostaneme na závratných 90 % tržního podílu v porovnání se 73 % minulý rok. To je dost zásadní změna a na menší značky tak zbývá paběrkovat ve zbylých deseti procentech, čínský zákazník jasně deklaruje důvěru ve velké hráče. Další zajímavosti je obří podíl podznačky Honor na úspěchu Huawei, protože se na prodejích telefonů podílí celými 55 %, na rozdíl od 33 % minulý rok. A Honor si v poslední době úspěšně buduje pozici ve všech sférách trhu včetně high-endu, takže jeho růst se ještě asi jen tak nezastaví.