Asi každý v posledních letech slyšel o značce GoPro a určitě povětšinou v dobrém. Tato americká značka založená Nickem Woodmanem v roce 2002 se specializuje na vývoj a výrobu akčních kamer spolu s vlastními aplikacemi a softwarem na video editaci. GoPro se stali v podstatě synonymem pro akční kamery a jejich popularita byla ještě nedávno na vrcholu. Boom však vždy opadne a v současnosti se firma potýká s poměrně masivními problémy.

Ostatně posuďte sami. Zatímco na vrcholu slávy se hodnota firmy odhadovala na 10 miliard dolarů tak momentálně se čísla pohybují „jen“ kolem 761 milionů. Jen letos spadly akcie firmy o 36 % a není tak velkým překvapením, že CEO Nick Woodman si najal investiční banku JPMorgan Chase & Co. a plánuje najít potenciálního kupce. A pro nás je určitě velmi zajímavým faktem, že se podle všeho nad touto transakcí velmi vážně zamýšlí čínské Xiaomi. To má sice pod palcem a investováno ve vlastních akčních kamerách Yi, ale akvizice GoPro by určitě nebyla na škodu.

Vše však nakonec může skončit ještě úplně jinak, protože se akcie GoPro po oznámení zájmu Xiaomi vydaly na strmou cestu vzhůru a narostly o celých 8.8 %, což je nejvyšší skok od 14. února. Paradoxně by to však mohlo znamenat vycouvání Xiaomi z obchodu, protože ti už dali jasně najevo, že nehodlají platit žádné extrémně nafouknuté částky. No, uvidíme.