Vulkan Graphics API je obecně považován za nástupce OpenGL a je navržen tak, aby nabízel vyšší výkon a vyvážené využití CPU/GPU. Podpora pro Vulkan API a mobilní hry se poprvé objevila až u Android 7.0 Nougat.

Nedávno byla vydána nová aktualizace grafického rozhraní Vulkan a předpokládá se, že dalším logickým krokem bude začlenit aktualizaci Vulkan Graphics API 1.1 do nové verze systému Android P. A podle uživatelů, kteří zkoumají Android Open Source Project Gerrit, by tato aktualizace součástí Android P měla být.

Vulkan Graphics API

Některé z očekávaných funkcí verze 1.1 Vulkan API je zahrnutí operací podskupin, rozšíření integrace, SPIR-V 1.3 a další. Předpokládá se, že Vulkan API 1.1 bude dostupná už v druhé vývojářské verzi Android P.

Koncoví uživatelé si však nějakých radikálních změn ani nepovšimnou, protože se nejedená o zásadní aktualizaci, ale spíše jen o kosmetické úpravy a vylepšení některých částí, Hry, které používají Vulkan API, se budou chovat stejně jako u verze 1.0.