Určitě to už víme všichni a kdyby nás ve 2 ráno vzbudili otázkou: kdy se koná prezentační akce řady Huawei P20, zařveme z plna hrdla: 27. března/marca! Ale to je možná málo, protože Huawei trolí a (ne)nápadně upozorňuje uživatele přístrojů Samsung a Apple, že telefony řady Huawei P20 dobudou globální trhy.
Dějištěm této poněkud zvláštní reklamní strategie jsou velká města ve Velké Británii, a to zejména ta, kde sídlí obchody Apple Store nebo Samsung Experience Store. Ulicemi u těchto obchodů projíždějí vozy s nákladní plošinou, na které jsou ukotveny velké billboardy s hesly “a renaissance in photography is coming” nebo “WAIT” a “BE PATIENT”.
Ale tohle je pořád málo, protože i na chodnících před obchody se objevily nastříkané nápisy, které opět upozorňují na to, že „přichází renesance ve fotografování“ s datem prezentace Huawei telefonů a tagem #HuaweiP20.
Boj o udržení se na prvních příčkách žebříčku nejlepších globálních prodejců je prostě neúprosný. A vzhledem k tomu, že si Huawei například v Americe moc vyskakovat nemůže, činí tak na Starém kontinentu.
Těžko říci, jak je takováto reklama vnímána ve Spojeném království a zda nebude spíš kontraproduktivní. Heslo „co není vyloženě zakázáno, povoleno jest“ zřejmě platí všude a až reálné prodeje telefonů řady P20 ukáží, jak moc byla tato marketingová strategie efektivní.