Značka Huawei si v poslední době rozhodně nemůže stěžovat na úspěchy nebo prodejní čísla, koneckonců prezident firmy Ren Zhengfei nedávno oznámil, že za rok 2017 prodali 153 milionů kusů telefonů, což je meziroční nárůst o 10 %. Ale s jídlem roste chuť a pan Zhengfei údajně oznámil novou strategii s výraznějším zaměřením i na low-end část trhu.
Jde o poměrně logický krok, protože v minulém roce se Huawei hlavně orientoval na vyšší třídy a své původní levné modely dost zanedbával. A i když zisky z nižších tříd telefonů nejsou až tak tučné, tak je nutné mít na paměti, že 90 % celosvětových uživatelů telefonů kupuje právě jen a pouze zmíněné low-end levné telefony. Takže v celkových číslech se pak i menší zisk z jednoho kusu utěšeně násobí.
Uvidíme co bude nová strategie přesně znamenat, protože Huawei určitě nebude vzdávat ani soutěž ve vyšší třídě s konkurenty typu Samsungu nebo Applu. Navíc vše mírně komplikuje jejich pod-značka Honor (i když ta má do jisté míry velkou dávku nezávislosti), která se nebojí ani low-endu a její telefony velmi často dokonce „kanibalizují“ úspěch podobných kusů mateřského Huawei. Poslední výzkumy z listopadu 2017 dokonce uvádí 14.5 % podíl značky Honor na čínském trhu, což jsou opravdu fantastická čísla. Každopádně se máme určitě od Huawei i Honoru v roce 2018 na co těšit.