Čínské Lenovo máme asi všichni v hlavách zafixováno primárně jako výrobce notebooků, zejména pak po dávném odkupu IBM. Ale jedná se také o poměrně značně aktivního výrobce mobilních telefonů, které ale dlouhodobě nenaplňují očekávání ani zákazníků, ani firmy samotné. To se ale nedalo říci o jejich samostatné pod-značce ZUK, která se za svoji krátkou dobu existence (od roku 2015 do roku 2017) dokázala vybudovat velmi dobré jméno a oblibu mezi zákazníky. Její konec byl velmi nemilým překvapením pro mnoho lidí, ale možná se blýská na lepší časy.

Lenovo je totiž zejména na mateřském čínském mobilním trhu v poměrně nelichotivých číslech a jen za 3. čtvrtletí 2017 dosáhla ztráta 261 milionů dolarů. A jednou z cest z prekérní situace by mohlo být právě oživení oblíbené značky ZUK mobile. Na starost by to měl dostat viceprezident Lenova Chang Cheng, který byl dnes převelen do vedení MBG China (Mobile Business Group) a bude zodpovědný za výzkum a vývoj značek Lenovo a Motorola, stejně jako vývoj odpovídajícího mobilního softwaru a ekosystému.

Když už je řeč o systému, tak snažšímu oživení značky ZUK nahrává i fakt, že práce na jejich ZUI systému nikdy neustaly a paralelně probíhaly i pro ostatní modely Lenova. Takže by ZUK Z2 a Edge snad neměly zůstat jako poslední modely této oblíbené značky a v brzké budoucnosti se dočkáme i next-gen modelu Lenovo ZUK Z3. Tak držme palce, protože nikdy nebyla příhodnější doma na vzkříšení ZUKU než dnes.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.