Tím, že se naše smartphony zvětšují, máme zde menší notebooky a zařízení 2 v 1, to vše se zdá mít vliv na popularitu tabletů. Ve třetím čtvrtletí roku 2017 došlo k meziročnímu poklesu počtu expedovaných tabletů o 5,4% a je to již 12 čtvrtletí v řadě, kdy dochází k poklesu. Ve třetím čtvrtletí roku 2016 bylo expedováno 42,3 milionu kusů, ale za Q3 2017 to spadlo již na 40 milionů kusů.

Společnost Apple, největší hráč na trhu s tablety, má na svém kontě 10,3 milionů iPadů dodaných ve třetím čtvrtletí a její podíl na trhu v segmentu tabletů se zvýšil z 21,9% na 25,8%. Samsung je na druhém místě se 6 miliony kusů (což je o 7,3% méně než v Q3 2016), přičemž se spoléhá povětšinou na své modely s nižšími cenami jako je Tab A a Tab E. Jeho podíl je pak 15%. Na třetím, čtvrtém a pátém místě jsou Amazon, Huawei a Lenovo. Zatímco Amazon dodal 4,4 milionu tabletů, Huawei a Lenovo expedovaly 3 miliony tabletů. Pokud jde o podíl na trhu, Amazon se nyní může pochlubit 10,1%, zatímco Huawei a Lenovo si urvaly 7,5% a 7,4%.

prodeje tabletů

Analytici nyní předpovídají, že s konzistentním poklesem prodeje tabletů, se trh brzy dočká dna. Tomu napovídají i informace, kdy někteří výrobci již ukončili některé ze tabletových sérií. Pro Apple se však (jako pro jediného výrobce) předpovídá růst i v příštím roce, jelikož plánují zahrnout funkci TrueDepth Camera a Face ID do svého iPad Pro 2018. A jak to máte vy? Používáte tablety? Pokud ano, tak od jakého výrobce? Dejte nám vědět v komentářích.