Tisk může být velmi mocná zbraň a někdy se často i původně oprávněná kritika může zvrhnout v něco zcela jiného, připomínajícího hon na čarodějnice. Čína nikdy doopravdy nemilovalo produkty korejského Samsungu a ani nový Galaxy Note 8 to pravděpodobně nezmění. A čínský tisk si to samozřejmě nemůže nechat ujít.

Podle poslední zprávy publikované časopisem Business Korea se čínská média předhání s kritikou poslední vlajkové lodi Samsungu a zejména poukazují na extrémně nízká čísla předprodejů pro tento model. Prozatím se zdá, že Apple iPhone 8 (který v podstatě přináší nulovou inovaci v porovnání s minulou generací) má momentálně 4 miliony předobjednávek od čínských zákazníků, přičemž Samsung Galaxy Note 8 se krčí v koutě s pouhými 20 tisíci…

Je však také nutné připomenout, že k předobjednání iPhonu nemusí zákazník v Číně složit žádnou zálohu. Což není pravdou u předobejdnávek Galaxy Note 8, kde je nutné zaplatit 100 juanů (asi 15 dolarů) ke korektnímu zaregistrování rezervace. Podle Samsungu tento systém umožňuje opravdovou jistotu, že se k zákazníkovi dostane objednaný telefon.

Podle některých stojí za velmi nízkými čísly Galaxy Note 8 v Číně extrémně vysoká cena, která se může pohybovat až kolem 6988 juanů (1060 dolarů). A momentálně je k dostání domácí produkt v podobě Xiaomi Mi MIX 2, které se i s opravdu vlajkovými parametry vejde do v podstatě poloviční ceny 3299 juanů (501 dolarů). Takže není těžké odhadnout myšlenkové pochody čínských zákazníků.

Ani celková čísla nevypadají pro Samsung na největším světovém trhu růžově a podle poslední zprávy IDC má korejská společnost zastoupení na trhu už pouze ve výši 3 %, což je radikální pokles ze 7 % z minulého roku. Apple má nyní 8 % podíl a zbylé čínské značky (Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi a spol) se dělí o závratných 87 % trhu.

Ujel Samsungu v Číně vlak definitivně, nebo se ještě pokusí nějakým příštím modelem tento sestupný trend zvrátit ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.