Přístroje iPhone byly v Číně od roku 2012 tím nejžhavějším zbožím. Kdo nevlastnil nějaký ten kousek s nakousnutým jabkem nebyl dost cool. To se však mění a na čínském trhu dávají iPhonům na frak domácí značky.

Podle zprávy, vydané Counterpoint Research, titul nejprodávanějšího telefonu v Číně drží Oppo R9, kterého se prodalo 17 miliónů kusů, což činí 4% podíl na trhu a je to o rovných 5 miliónů prodaných kusů více než bylo prodáno v roce 2016 iPhone 6s. Celkově společnosti Apple klesly prodeje v Říši středu o 21%, což je o 1% méně než propad prodejů společnosti Xiaomi.

Oppo je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích značek na čínském trhu. Podle analytiků je to zejména proto, že nabízí u svých přístrojů vysoké parametry za nízké ceny. Navíc k této pozici společnosti Oppo přispívá také úspěšný prodej jejich zařízení v kamenných obchodech.

Tuto situaci na čínském trhu vysvětluje ředitel Counterpoint Research, Neil Shah, následovně: „Klíčové vlastnosti telefonů, které jsou hnacím motorem trhu, jsou v současné době podpora rychlého nabíjení, OLED displeje, velké baterie a duální kamery. Většina těchto vlastností iPhone 6s chybí. iPhone 7 Plus sice má velkou baterii a duální kameru, ale v rámci ceny je mimo dosah většiny čínských spotřebitelů.“. K tomu ještě dodává: „U chystaného iPhone 8 bychom měli najít OLED displej, to jistě bude velmi pozitivní. Myslím, že následující model bude pro prodeje v Číně a společnost Apple opravdu rozhodující.“.

Společnost Apple moc dobře ví, že prodeje jejich přístrojů v Číně klesají a proto se snaží zaměřit na další velký trh, kterým je Indie. To je dosti podobná strategie, jakou momentálně aplikuje například i Xiaomi.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.