Koncem loňského roku došlo ke spojení společností Qihoo 360 a Coolpad. Tedy přesněji řečeno Qihoo 360 investovala nemalou částku 409 miliónů dolarů a získala tím 45% podíl v Coolpad.
Letos v březnu/marci jsme se mohli dozvědět, že CEO Qihoo 360, Zhou Hongyi, plánuje průnik na trh s chytrými telefony, a to by se jim prý mohlo podařit právě díky vzniklé joint venture s Coolpadem.
A konečně včera, na velké akci v Pekingu, byla představena nová značka QiKu. Přestože nebyly prezentovány žádné konkrétní telefony, Zhou Hongyi prohlásil, že prototyp jejich přístroje je plně funkční, ale i nadále na něm pracují, neboť se chtějí výrazně odlišit od konkurence.
Ovšem odlišit se od konkurence, nebo dokonce porazit konkurenci na už tak výrazně nasyceném čínském trhu nebude jednoduchou záležitostí. Bude proto zajímavé sledovat, jak se nové značce QiKu na trhu povede a jaké zbraně nasadí do boje s velkými hráči jako jsou Xiaomi, ZTE, Huawei nebo i Samsung a Apple.
Zhou Hongyi se také netajil tím, že hodlají předvést tři telefony, které jsou tak skvělé, že by se je nebál prodávat za 5000 jüanů (805 dolarů), a to je tedy rozhodně velmi odvážné prohlášení. Nicméně Hongyi vzápětí dodal, že tato cenová politika není jejich primárním zájmem a nejlevnější z trojice telefonů bude mít cenovku kolem 1000 jüanů (160 dolarů).
Čínský trh je opravdu neúprosný a natolik nasycený, že zde v prvním kvartále letošního roku došlo dokonce k poklesu prodeje chytrých telefonů. S čím chce tedy značka QiKu natolik oslnit, aby přiměla zákazníky k nákupu? A může být vůbec úspěšná?
[Zdroj] [Via]