Obrovský čínsky trh s telefony je zřejmě nasycen. Někteří ze zainteresovaných analytiků dokonce tvrdí, že převážná většina Číňanů už jeden telefon má a o koupi dalšího v dohledné době neuvažuje.
Není proto divu, že poprvé po šesti letech došlo v Číně k propadu prodeje telefonů, a to o 4,3 procenta. V prvním kvartálu letošního roku to znamenalo pokles prodeje na 98,8 milionu prodaných kusů. Tuto informaci vydala ve své zprávě International Data Corporation (IDC). I když se nejedná vyloženě o stagnaci trhu, ale jen o jeho zpomalení, přesto podle IDC k ní v letošním roce dojít může.
Toto zpomalení má vliv nejen na tuzemské výrobce, ale také na zahraniční producenty jako je Samsung a Apple, a to i přesto, že Apple produkty se v Číně velmi dobře prodávají a v prvním čtvrtletí 2015 dokonce lépe, než zařízení domácí společnosti Xiaomi. I v tomto případě však IDC upozorňuje, že rychlá změna preference značek čínskými uživateli může znamenat do budoucna stejně rychlou změnu v prodejnosti Apple telefonů směrem dolů.
Podle IDC je pro čínské výrobce určitým řešením orientace na expanze na zahraniční trhy a uzavírání partnerských smluv s jinými distributory. Přestože je Čína stále vnímána jako rozvíjející se trh, dochází zde k podobnému jevu, ke kterému došlo i v USA, Velké Británii, Austrálii a Japonsku. A stejně jako na těchto vyspělých trzích, budou muset i v Číně začít výrobci přesvědčovat své zákazníky, aby po krátké době vyměnili svůj stávající zastaralý telefon za nový.
[Zdroj] [Via]