…a vyjadřuje se ke kauze s OnePlus

Cyanogen, producent operačního systému, založeném na platformě Android věří, že se může rozšířit skrze čínské výrobce mobilních telefonů s globálními ambicemi.

Americká společnost má v současné době více než 50 milionů uživatelů CyanogenMod, což je upravená verze Androidu, kterou je možné nainstalovat na chytré telefony. Společnost však doufá, že se ji povede ještě více rozmnožit tuto základnu uživatelů, a to díky připravovanému partnerství s čínskými producenty, chystajícími se představit nové telefony s tímto softwarem.

„Je to jedna ze skvělých možností, jak si pro tyto značky vybudovat nějakou identitu mimo čínský trh, kde již jsou poměrně známy.“, prohlásil Kirt McMaster, CEO společnosti Cyanogen Inc.

McMaster přišel s touto poznámkou v úterý, prostřednictvím konference konané v Pekingu. Ačkoli vedení společnosti zatím odmítlo jmenovat konkrétní producenty, tak se vyjádřilo k záměru tohoto kroku. Takto vybavené telefony by měly především zamířit na mezinárodní trhy, tedy mimo Čínu, kde je již beztak konkurenční boj dost silný.

V Číně již působí více než 100 výrobců chytrých telefonů, počítáno jak s těmi malými tak i s již velkými etablovanými. Někteří již působí i na mezinárodních trzích, další po nich pomalu pokukují.

Cyanogen byl v loňském roce především spojován se společností OnePlus a jejich přístrojem OnePlus One. Ten jako první začal distribuovat svůj telefon celosvětově s tímto softwarem.

Mezi vyhlášenou funkcí CyanogenMod patří možnost změny vzhledu uživatelského rozhraní s širokým výběrem témat. Telefon OnePlus One, vlajková loď, již překročil 1 milión prodaných telefonů, a to už na konci loňského roku.

„Bez Cyanogenu by se OnePlus prodávalo jako jedno z dalších zařízení na mezinárodním trhu.“, vyjádřil se McMaster v rozhovoru a dodal, že: „V podstatě svou značku postavili na logu Cyanogen na zadní straně telefonu.“.

OnePlus tak ukázal dvířka k úspěchu dalším čínským výrobcům, kterým by mohl být právě CyanogenMod klíčem k otevření zmíněných dvířek globálního trhu. Řada těchto producentů patří již mezi mnohem větší společnosti než OnePlus, ale mají problém se prosadit a zviditelnit svou značku na mezinárodních trzích a proto hledají a chtějí pomoc.

cyanogen-kirt-mcmaster-steve-kondik-710x385

To je dobré znamení pro Cyanogen, což se potvrdilo i díky spolupráci s Microsoft, která byla uzavřena v tomto měsíci. Pokud se však podíváme na vztah s OnePlus, tak zde naopak spolupráce s Cyanogen s největší pravděpodobností spěje ke svému konci.

Začátkem měsíce OnePlus spustilo svůj vlastní operační systém OxygenOS, založený na Android 5.0 Lollipop. Jeho jednoduché rozhraní by mělo v budoucnu nahradit CyanogenMod. Tato změna znamená, že OnePlus bude moci nabídnout mnohem „rychlejší a více smysluplné aktualizace“, jak sama společnost tvrdí. Cyanogen bude však nadále nabízet podporu pro OnePlus telefony, běžící na jejich OS.

Steve Kondik, technologický ředitel Cyanogen, řekl, že cíle softwarové společnosti nebylo možno sladit s cíli OnePlus. „Toto je bohužel asi to poslední, co uvidíte z tohoto partnerství.“, dodává Kondik ke spolupráci s OnePlus.

McMaster navíc připouští, že někteří prodejci mají „iluzi“, kterou vytváří Android „převlek“ a nechají se zatáhnout do soutěže s Apple. Cyanogen chce však více pracovat se svým vlastním softwarem a více se odříznout od Google služeb, tedy integrovat svůj vlastní ekosystém do svého operačního systému.

V jednom z e-mailu se spoluzakladatel OnePlus Carl Pei vyjádřil, že jejich partnerství s Cyanogen bylo oboustranně výhodné, ačkoliv se zdá, že cesty obou společností se již ubírají jiným směrem.

Carl Pei

„Nebyli bychom tam, kde jsme dnes, bez tohoto společného úsilí.“, potvrzuje Pei.

Cyanogen vedení prohlásilo, že si přálo, aby se OnePlus stalo tím nejlepším. „OnePlus dosáhlo již jisté úrovně věhlasu, ale není to nic ve srovnání s některými dalšími námi plánovanými partnery. Takže jsme se rozhodli pracovat s partnery, se kterými můžeme dosáhnout rychlejšího růstu.“, řekl McMaster.

Mimochodem, hodně se spekuluje o značkách, jakými jsou Xiaomi a Lenovo, což v případě Xiaomi by dávalo i smysl, už z důvodu expanze na evropský a americký trh, kde by mohlo dojít k patentovým problémům s Applem v případě jejího OS MIUI. Tímto by se mohlo případným právním tahanicím vyhnout a svým způsobem uživatel by o nic nepřišel, protože není nic jednoduššího než nainstalovat MIUI zpětně do telefonu, díky práci lokálních komunit MIUI.

[zdroj]
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.