25. června/júna 2014 Google na své I/O konferenci představil svůj nový designový „styl“ (jazyk, pravidla) pro Android, Chrome OS a webové aplikace. Tento styl byl označen jako Material Design. Základní premisy, které Google stanovuje, najdete na této adrese.
Jaké jsou vlastně cíle tohoto nového vizuálního jazyka od Googlu? Jak sám Google uvádí, jde především o toto:
- vytvořit vizuální jazyk, který syntetizuje klasické principy dobrého designu s inovací a možností propojit technologie a vědu
- vytvořit jednotný systém, který umožňuje zformovat stejné postupy napříč platformami, bez ohledu na typ zařízení
- co je však nejdůležitější – dotyk, hlas, myš a klávesnice, to jsou totiž vstupní metody
Proč vlastně Material Design?
Vyhlášení a zavedení nového Material Designu přinese zcela nový pohled na OS Android. Jednou z malá věcí, kterou tato změna přinese, je jednotné uživatelské rozhraní na mobilních telefonech, tabletech nebo stolních počítačích či chytrých hodinkách. Android se nyní může ubírat směrem materiálového designu, sjednotit své aplikace a rozhraní na základě jednotných prvků, motivů a jazyka.
Google se vlastně snaží zavést jakousi přísnou vizuální estetiku na základě definovaných souborů, ale přesto všechno, ponechává volnost jednotlivým designérům a přitom nenápadně tlačí a předělává většinu svých aplikací do jednoho konzistentního vizuálního stylu pro všechny typy mobilních či statických zařízení.
Takže, co je ambicí společnosti Google ohledně Material Designu? Sjednocení vzhledu? Myslí na budoucí aktualizace systému a přemýšlí dopředu a snižuje náročnost opravy kódu? Je to návod pro vývojáře? Nechme se překvapit a více si řekneme v dalším článku o Material Designu.