Pokud by existoval pouze jediný výrobce chytrých telefonů, byli bychom ochuzeni o možnost výběru, ale nejen to. Nemohli bychom porovnávat, stěžovat si, nadávat nebo chválit. Stejně jsou na tom i výrobci. Také by si v takovém případě neměli na koho stěžovat, koho kritizovat, řešit patentové spory…byla by to prostě nuda.

Dnes se podíváme na zoubek lehké mediální přestřelce, která proběhla mezi sirem Jonathanem Ivesem, viceprezidentem produktového designu společnosti Apple a výkonným ředitelem společnosti Motorola, Rickem Osterlohem.

Jony Ive se nedávno na stránkách BBC News nechal slyšet, že zákazníci by neměli mít možnost vstupovat do procesu tvorby designu telefonů a přizpůsobovat si tak vzhled zařízení, které si chtějí podřídit, svým představám. Podle Ivea to údajně negativně ovlivňuje práci samotných designérů, kteří v takovém případě nemusí být kreativní a navrhnou jen „hrubou kostru“, kterou si pak zákazník uzpůsobí svému vkusu. Podle něj by se o design produktu měl starat pouze a výhradně sám výrobce. Přestože v této narážce nepadlo konkrétní jméno, bylo zřejmé, že se strefuje do společnosti Motorola a jejich Motomaker. Motomaker je projekt, který umožňuje zákazníkům přizpůsobit svým potřebám telefon, který si chtějí objednat a tímto se přímo účastnit na tvorbě designu daného přístroje.

Prezident Motoroly, Rick Osterloh, velice rychle pochopil nač Jony Ive naráží a bleskově kontroval. Pokud bychom shrnuli jeho reakci do jedné věty, zněla by: „Motorola má prostě jinou filosofii než Apple.“. Tím ovšem jeho reakce nekončí. Upozornil také na cenu „jablečných“ produktů, která je dle jeho soudu výrazně nadsazená a proto pro mnoho zákazníků nedostupná. „Chytrý telefon by měl přinášet zákazníkům dobrý pocit a neměl by být drahým luxusem. Měla by to být snadná volba pro každého!“. Apple si údajně dává záležet na tom, aby jejich produkty byly pouze a jen takové, jaké oni sami chtějí vypustit. Jsou maximálně uzavřené a nedávají zákazníkům možnost personálního přizpůsobení.

Tato slovní přestřelka je zajímavá sama o sobě, ale zajímavější se stává ve chvíli, když nahlédneme na to, že Motomaker má u zákazníků poměrně velký úspěch, a to hlavně z toho důvodu, že poskytuje uživatelům možnost vytvořit si svůj „personifikovaný“ telefon, který mohou získat za přijatelnou cenu a osobně se můžou podílet na tvorbě jeho, na míru šitém, designu.

[Zdroj] [Zdroj]
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.