Čínský výrobce nejen smartphonů Xiaomi stále udivuje svým růstem. Společnost patří k jednomu z nejrychleji rostoucímu start-upu na světě a zdá se, že ze svého růstu nemíní polevit. Položili jsem si tedy otázku: Měl by se Google a další giganti obávat Xiaomi?

Xioami produkuje svou řadu MI telefonů, patřící v Číně k těm nejpopulárnějším chytrým telefonům na trhu. Vše díky velmi dobře propracované cenové politice, díky níž dosahuje velmi pozitivního poměru ceny vůči výkonu. K tomu ji dopomáhá další velice propracovaný systém prodeje skrze on-line obchod. Její popularita byla nyní potvrzena i ze statistických zpráv, kde prokazatelně překonala na domácím trhu již i celosvětového giganta z Jižní Korei, Samsung.

1907390_843373905698204_7881568185338642645_n

Jak jsme výše zmínili, Xiaomi není synonymem jen pro chytré mobilní telefony, ale pracuje na celkovém portfoliu služeb a produktů, které mají co do činění s technologiemi SMART. K tomu samozřejmě patří i vlastní prostředí, vytvořené pro telefony. MIUI, které je nejen v Číně velmi populární, se pomalu stává velkou hrozbou i pro takového giganta, jakým je Google.

Pro Google nepředstavují velkou hrozbu samotné telefony a jejich hardware, co však Google trápí, je právě celá ta podpora okolo MI telefonů. Xiaomi díky tomu, že využívá operační systém Android, který je Googlem poskytován jako open source a do kterého můžou samotní producenti přicházet s nadstavbami tohoto operačního systému, může být nakonec pro Google dvousečnou zbraní. Na jedné straně ostří může inkasovat nemalé částky, ale na druhé, což platí v tomto případě, také neskutečně ztrácet.

Xiaomi totiž do svého prostředí MIUI implementovalo své aplikace, které jsou stavěny jako alternativa Google služeb pro čínský trh. V tomto případě dokonce Xiaomi některé aplikace podmíněné Googlem odstavila tzv. na druhou kolej. V praxi je odstranila z úvodní/domovské stránky přístroje a přesunula na druhou, k čemuž mu dopomáhá i zákon v Číně a svým způsobem i dohoda mezi Xiaomi a Googlem. Vyhledávací gigant vyžaduje na společnostech, které používají Android na svých přístrojích, aby byly vybaveny aplikacemi Google. Sem patří Google drive, Gmail, Google Maps, YouTube, Google Play atd. Tyto aplikace musí být umisťovány na předních místech domovské stránky. To však platí o telefonech mimo působnost čínské legislativy, v praxi to znamená pouze to, že telefony, které jsou expedovány mimo Čínu tuto podmínku splňují. Co se týče domácího čínského trhu, zde má Google útrum.

andd

Google má problém s čínskou legislativou odjakživa, což vyvrcholilo tím, že některé jeho aplikace jsou zkrátka blokovány čínskými vládními institucemi. No a to donutilo čínské výrobce telefonů vytvořit svůj vlastní systém, ne nepodobný právě Google, za zmínku stojí iQiwi, Youku apod. A samozřejmě některé jsou již v držení Xiaomi, který je implementuje do svého MIUI systému.

Kdo již někdy telefon Xiaomi držel v ruce potvrdí, že jejich komunita MIUI je velmi schopná a v Číně dokáže plně nahradit většinu služeb, na kterou ve světě má „(tm)“ Google. U Xiaomi telefonů po prvním zapnutí nejste vyzváni k přihlášení skrze váš účet na Google a přihlašovat se nemusíte do té doby, dokud nebudete potřebovat stáhnout nějakou aplikaci z Google Play Store. Namísto toho jste vyzvání k přihlášení nebo vytvoření si účtu MI, což je obrandovaná služba od Xiaomi. Za zmínku stojí určitě Xiaomi obchod s aplikacemi, streaming hudby, akvizice v iQiwi, který nabízí prostřednictvím internetu filmy, služby k přenosům zpráv a také cloudové služby. Dá se očekávat, že tyto služby budou do budoucna rozšířeny i do sféry e-mailového klienta, mapových podkladů a dalších. A to může velmi brzy ohrozit prozatímní výhradní postavení Google.

Vezmeme-li v potaz také to, že Xiaomi se již pomalu rozhlíží nejen po okolí, protože na okolních významných trzích se pomalu usazuje (Malajsie, Singapur, Indonésie a především Indie), tak reálná hrozba ztráty trhu ve světovém měřítku tu pro Google existuje. Xiaomi díky vstupům na tyto velmi silné a zatím velmi málo rozvinuté trhy, jakým je například Indie, posiluje své postavení a hlavně šíří i své vlastní aplikace a služby. Díky tomu se společnosti může povést tyto služby zpopularizovat jak na těchto trzích, tak i na těch, kam Xiaomi zatím jen lehce očkem pomrkává a tím vymazat dosavadní postavení Google.

V tomto roce by mělo dojít ke vstupu i na ruský, brazilský a také americký trh. Ano, ohledně amerického trhu nepůjde o plnohodnotný vstup, na to společnost ještě není právně připravena, ale bude to takové oťukávání a příprava cestičky na budoucí plnohodnotný vstup. Xiaomi zatím připravuje pouze jakýsi on-line obchod se svým příslušenstvím a smart zařízeními, s výjimkou svých telefonů.

Xiaomi, společnost, která má v současné době hodnotu 45 000 000 000 dolarů, je jedna z nejcennějších technologických a soukromých firem na světě. Obavy takových gigantů, jakými jsou Samsung nebo Google jsou minimálně na místě.

[zdroj][zdroj]

 

 

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.