Jak se zdá, v Číně stále řinčí zbraně konkurenčního boje. Do něj vstoupila i Alibaba Group, nepsaný král čínského elektronického obchodu. Firma s tržní hodnotou 213 miliard dolarů se včera dohodla s jedním z největších čínských producentů telefonů, společností Meizu, na odkoupení menšinového podílu společnosti za 590 miliónů dolaru. Jak velký je onen „menšinový podíl“ však nebylo zveřejněno.

Alibaba chce s Meizu spolupracovat jak na strategické, tak i obchodní úrovni v oblastech elektronického obchodu, mobilního internetu, mobilních operačních systémů a analýze dat. Kromě toho bude Alibaba, která má v rámci e-komerce 334 miliónů aktivních zákazníků hostit on-line obchody společnosti Meizu.

Z pohledu takového giganta, jakým Alibaba bezesporu je, je investice v řádu stovek miliónů v podstatě zanedbatelnou částkou. Přesto je zde předpoklad, že si od spolupráce s Meizu slibují především integraci jejich operačního systému Yun OS s hardwarem Meizu a tím i rozšíření tohoto systémů do miliónů chytrých telefonů, které Meizu prodává. Samozřejmě tento krok je vodou na mlýn čínské vlády, která usiluje o snížení závislosti na OS Android a větší podporu čínských „národních“ technologií. Technický ředitel Alibaba Group, Wang Jian, k tomu řekl: „Investice do Meizu představuje významné rozšíření ekosystému Alibaba Group a je to velmi důležitý krok v naší celkové strategii mobilních zařízení.“.

Čínský trh s chytrými telefony zažívá opravdu velký boom a čínští producenti získávají stále větší tržní podíl i mimo Čínu. Takže z tohoto důvodu je spolupráce Alibaba a Meizu naprosto pochopitelná. Je však otázkou, zda a jak rychle se díky této strategii podaří zvýšit tržní podíly těchto dvou společností.

[Zdroj] [Zdroj]