V říjnu/októbri loňského roku se v Pekingu sešli Mark Zuckerberg a Lei Jun na soukromé večeři, aby prodiskutovali případnou spolupráci obou společností. Ostatně investice Facebooku do Xiaomi by byla nejen logickým vyústěním snahy giganta sociálních sítí opanovat Čínu, ale ve spojení s Xiaomi by tento krok mohl být i snáze realizovatelný.

Po několika nezdařených pokusech Facebooku dostat se do povědomí uživatelů mobilních technologií skrz HTC a jejich aplikace HTC Status a Facebook Home, se Facebook nevzdává a chce pro své záměry využít spolupráci s čínským lídrem v oblasti prodeje mobilních zařízení, který je hodnocen na 45 miliard dolarů. Investice Facebooku do Xiaomi by určitě zvýšila rating obou společností, zejména pak Xiaomi.

Mohlo by se zdá, že jak pro Facebook tak i pro Xiaomi by tato spolupráce byla výhodná. Je tu ovšem jeden podstatný háček. Facebook je totiž v Číně od roku 2009 zakázán a není tajemstvím, že čínské politické tlaky jsou v tomto směru opravdu velké. To je jedním z důvodů, proč nedošlo k oboustranné dohodě a Lei Jun nabídku Zuckerberga odmítnul. Dalším možným důvodem je obava z ohrožení dobrých vztahů Xiaomi a Google, který je důležitým obchodním partnerem Xiaomi. Všechna zařízení čínské společnosti běží právě na operačním systému Android.

Přestože se pánové Zuckerberg a Jun na spolupráci nedohodli, snahy Facebooku proniknout na čínský trh nekončí, stejně tak Xiaomi by se velmi rádo prosadilo v globálním měřítku. Spojením by obě společnosti získaly nejen na prestiži, také finanční přínos by byl obrovský. Ovšem politická situace a snaha cenzurovat vše, co není čínské je natolik silná, že zřejmě ještě nějakou dobu potrvá, než dojde k jakémusi „oteplení“ vztahů mezi Čínou a USA.

[Zdroj] [Via]
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.