Rok 2014 se zdá být pro společnost Xiaomi přímo průlomový. Určitě na něj bude vzpomínat s hrdostí a pýchou. Během několika let se ze skoro neznámé společnosti vypracovala na třetího největšího světového producenta chytrých telefonů a těžce dohání největšího výrobce, kterým je Samsung. Dokonce dle posledních informací ho ve 3.čtvrtletí již porazila.
Li Yun (CEO Xiaomi) předpovídá na příští rok vlastní produkci chytrých telefonů s označením MI na 100 milionů kusů. Vše je bráno s ohledem i na to, že Xiaomi by rádo získalo významnější místo na mezinárodních trzích. Prvním krokem by mělo být spuštění mezinárodní verze Xiaomi App-store, které je plánováno již v nejbližší době.
Právě ruku v ruce spolu jdou chytrá zařízení MI od Xiaomi s jejich app-storem, který dosáhl na další milník ve své historii, tím je 10 000 000 000 (ano miliard) stažení. Čísla mluví sama za sebe. Denně proběhne v průměru 50 miliónů stažení, z čehož plynou zisky pro vývojáře v hodnotě 364 miliónů juanů (tedy téměř 47,5 miliónů Euro), bráno od ledna do října tohoto roku.Tohoto úspěchu , co do počtu stažení, bylo dosaženo za pouhých 2 a půl roku, tedy od května 2012, kdy byl app-store Xiaomi spuštěn.
Jedním z receptů k dosažení úspěchu je bezpochyby i vývoj vlastní ROM MIUI (nadstavba operačního systému Android), která je stále vylepšována prostřednictvím každotýdenních updatů. Mimochodem na implementaci Android 5.0 Lollipop do MIUI se pracuje a patří to k jedné z největších priorit pro Xiaomi.
Nyní se Xiaomi chystá rozšířit svou stránku věnovanou rozvoji aplikací na mezinárodní úroveň. Tyto aplikace jsou následně nabízeny právě prostřednictvím jejich obchodu a zde nyní budou moci přispívat i vývojáři z Hong-Kongu, Singapuru a Tchaj-wanu vedle stávajících Číňanů. Otevření se vývojářům z těchto zemí zákonitě přinese růst Xiaomi App Stroru a pomůže i samotné viditelnosti značky prodávající produkty s označením MI.
To jen dokazuje jinými slovy výše zmíněný předpoklad Lei Juna o růstu společnosti a její internacionalizace v příštím roce, což by mělo dopomoci k předpokládanému cíli.
Xiaomi můžeme poblahopřát k dosažení těchto výsledků a popřát další růst. No a nakonec si třeba přát rozšíření i do dalších zemí, například do eurozóny.
[zdroj][zdroj]