Před pár dny jsme vás informovali, že společnost Xiaomi má velmi ambiciózní plány stát se do 5 až 10 let absolutní jedničkou na trhu s mobilními zařízeními. Tuto smělou vizi představil sám generální ředitel společnost, Lei Jun.

Těžko říct, co se stalo, ale včera zazněl z úst viceprezidenta Hugo Barra poněkud odlišný náhled na strategii dalšího rozvoje společnosti.

„Uvědomili jsme si, že bude moudřejší zpomalit a věnovat více úsilí na rozšíření a zkvalitnění trhů v Indii a Indonésii a zpomalit expanze na další zahraniční trhy.“ řekl Hugo Barra. Co to tedy bude v praxi znamenat? Plánovaná expanze na brazilské, ruské, thajské, mexické a turecké trhy v příštím roce se sice předpokládá, ale bude o něco málo posunuta. Zelenou dostává především Indie a Indonésie, kde je velká poptávka po kvalitních a hlavně levných telefonech.

Tento nový koncept strategie společnosti zahrnuje mimo jiné jednání s výrobcem elektroniky Foxconn Technology Group a částečný přesun výroby Xiaomi zařízení do Indie a Brazílie. Důvod je jasný. Snížení nákladů na výrobu a přepravu produktů. Produkce v Indii by se měla rozběhnout do jednoho až dvou let, v Brazílii dokonce i o něco dříve.

To, že společnost Xiaomi myslí vážně svůj útok na první příčku v hitparádě výrobců mobilních zařízení je jednoznačné. Je ovšem otázkou, zda horizont 5 až 10 let je reálný. Na cestě ke slávě existuje mnoho překážek a jednou z nich by mohla být naprostá odlišnost mimo čínských trhů a s tím související i patentové spory, které lze očekávat. Každopádně bude velmi zajímavé Xiaomi na její cestě sledovat.

[Zdroj]
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.