11. 11. slavíme u nás Den Svatého Martina. V Číně je naopak tento den Dnem nezadaných.  Aby jste měli představu, je to něco jako Černý pátek na steroidech. Vznikl jako vtip vysokoškoláků, kdy mladí lidé pozvali své nezadané přátele na karaoke párty, bavili se, jedli speciální jídla a oslavovali své „staromládenectví“. Toho si všimla Alibaba a další velké společnosti orientované na prodej zboží přes internet, vzali Den nezadaných pěkně do parády a přetvořili jej do největšího nákupního dne na světě.

Jen přes Alibabu bylo prodáno zboží za 2 miliardy dolarů hned v prvních dvou hodinách a velká část těchto financí putovala k výrobcům telefonů. Nejvíce z toho těžilo Xiaomi.

Stoupající hvězda mobilního světa prodala za pouhých 12 hodin 720 tisíc zařízení. Hugo Barra, bývalý vysoce postavený zaměstnanec Googlu, který má v Xiaomi na starosti mezinárodní expanzi, ihned zveřejnil na svém Google+ působivé milníky, kterých společnost dosáhla v prvních 12 hodinách.

  • 16 milionů dolarů za 4 min a 48 sekund
  • 90 milionů dolarů za 4 hodiny (celkový zisk v minulém roce v rámci Dne nezadaných)
  • 163 milionů dolarů za 12 hodin
  • 720 tisíc Mi telefonů prodaných za 12 hodin

Tyto úžasné statistiky nám poskytují jasnou představu o velikosti a síle internetového obchodu a Xiaomi v Číně.

[Zdroj]