Ohodnoťte článek

OnePlus One – synonymum slova „průšvih“. Tak jsem nazval dnešní článek, jelikož jako majitel OnePlus One se potácím s hordou problémů, které nejsou vůbec příjemné a mám povinnost vás před nimi varovat. Třeba se právě rozhodujete, jestli toto sluchátko koupit. Po tomto článku by jste měli mít už jasno.

Už párkrát na našem serveru bylo psáno o tomto telefonu a kromě recenze, která byla docela vysoce hodnocena, články směřovaly spíše k problémům. Jak telefonu, tak samotné firmy OnePlus.

Začlo to na jaře, roku 2014, kdy se na trhu objevila firma Oneplus s jejich novým One. Telefon byl představen jako „zabiják vlajkových lodí“ a tím se chlubí OnePlus dodnes. Posoudit, jestli je to pravý zabiják nemohu, jelikož jsem ještě nevyzkoušel jeho konkurenci jako Galaxy S5, G3 nebo Z2. Co se ví, je jeho bezkonkurenční poměr cena/výkon – v číně tento telefon vyjde na 7000,-KČ (mezinárodně vyjde na 9 800,-KČ)  a za tu cenu dostanete nadprůměrnou výbavu – Snapdragon 801, 3GB RAM, Full HD displej firmy JDI, skvělou konstrukci, velkokapacitní baterii a Cyanogenmod, který si buď zamilujete nebo ho budete nenávidět.

Od jara 2014 roku uplynulo již mnoho času a OnePlus One v dnešní době vlastní více než 500 000 lidí po celém světě.

Telefon se oficiálně prodává pouze na pozvánku, kterou dostanete třeba za registraci a následnou aktivitu na diskusním fóru.

Já ten svůj vlastním od července 2014 roku a pořídil jsem ho v jednom nejmenovaném obchodě s elektronikou v Praze. Ze začátku jsem byl s telefonem velmi spokojen. Výdrž na jedno nabití byla přímo excelentní, displej byl nádherný a systém fungoval, jak měl. V průbehu dvou měsíců jsem dostal asi 2 aktualizace, z toho všechny dvě byly kontraproduktivní. Jedna přinesla Android 4.4.4 s nadměrným vybíjením baterie, druhá zase problémy s multi-touch a zoom touch (ty se projevovaly zpomalením celého systému, nefunkčností dotykové vrstvy, nemožnost psaní po klávesnici, samovolné zapínání hudby nebo fotoaparátu…) a časté bezdůvodné restartování systému. K dnešnímu dni je to nejspíše již pátá aktualizace a OPO se pořád topí v problémech s obrazovkou a multi touch. Pro jistotu jsem nahodil snad desítku alternativních romek, které jsem pořádně proklepl a problémy s dotykem přetrvávaly i tam, údajně jde o chybu s drivery od Synaptics. Majitelé One, včetně mě, jsou přesvědčení, že se jedná o hardwarovou chybu a OnePlus se snaží zamést stopy pod koberec a slibuje pouze další a další aktualizace, které tento problém mají vyřešit. Já jsem svůj One dal na reklamaci a jak jsem zjistil, v tom obchodě nejspíš moc dobře vědí o co jde. OnePlus One stáhli z prodeje a všichni je teď chodí reklamovat. Uvidíme tedy, co bude dál… Já se nejspíš zase na nějakou dobu s firmou OnePlus rozloučím a vracím se k ověřenému novému iPhonu, jako k primárnímu telefonu 🙂

Doufám, že jsem vám, potencionálním kupcům, aspoň trochu pomohl, otevřel oči a nebudete tak stejně zklamaní, jako já…

Přikládám odkazy na jednotlivé články, kde se řešily různé problémy.

1. Problémy s rychlým vybíjením baterie aneb, nevydařená aktualizace na Android 4.4.4

2. Problém s dotykovou obrazovkou, ghost touches aneb hardwarová chyba, OnePlus mlží

3. Žlutý displej, v lepším případě pouze žlutý pruh u spodu displeje

4. OnePlus v problémech? 

5. Aktualizace, co má řešit problémy s dotykem obrazovky bohužel nic nevyřešila, OnePlus nadále mlčí o HW chybě

6. OnePlus ruší výrobu bambusových krytů (!!!), fanoušci bojkotují

7. OnePlus se omlouvá za nepovedený předprodej, údajně šlo o „technickou chybu“

MŮJ DODATEČNÝ KOMENTÁŘ (z důvodu diskuze pod článkem):

„Chtěl bych dodat, že jakožto redaktor gizchina.cz samozřejmě na androidu budu stále fungovat, ale z důvodu mé práce a koníčku potřebuju telefon, který se na mě prostě v žádné situaci nevykašle (Apple). Androidů mi rukou prošlo houfy a vždy jsem stejně skončil u iPhonu (a to se nebavím o androidech za 100$, nýbrž o vlajkových lodích). Někdo tu psal, že se mi to jednou stalo a už píšu takovou „snůšku“. Vážení, toto byl už můj TŘETÍ kus OnePlus One (!!). První jsem šel hned po koupi na druhý den vrátit, protože měl na displeji pár vadných-mtvých pixelů, druhý One jel asi 2 týdny-pak začly problémy s multi-touch a třetí je teď na reklamaci a doufám, že už dostanu peníze. Takže ať si OnePlus obhajujete jak chcete, u mě bohužel tato firma skončila. A je to škoda (!), protože jsem se do toho telefonu v první moment vybalení krabice zamiloval a s ním taky skvělou výdrž, design, rychlost. Pak začly problémy…… (pro ty, co stále věří, že moje 3 kusy jsou jen náhoda – zabrouzdejte na forum ONEPLUS.NET a přesvědčete se sami – je tam asi dalších 200 lidí s těmito problémy a téma „problémy s dotykem“ je i na androidforum.cz) DK, Redaktor GizChina.cz“

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.