Coolpad vyrábí „chytré“ telefony již více než deset let. V roce 2009 využil příležitosti, kdy čínská vláda povolila licence na sítě třetí generace a výrobu telefonů rozjel na plné obrátky. Od té doby jeho podíl na trhu roste, a to především díky prodeji levnějších přístrojů, které zaujmou poměrem cena/výkon. Nejen však na tomto je založena jejich strategie. Snaží se také nabízet cloudové služby.
Není proto divu, že chtějí expandovat i mimo zavedený čínský trh. V hledáčku mají jak Evropu, tak USA i další části Asie. Podle všeho hodlá Coolpad utratit miliony dolarů na podporu své značky v právě výše zmíněných tržních oblastech. Jak se zdá, finance na tuto expanzi společnost má, protože se stala třetím největším výrobcem smartphonů v Číně. Což ostatně vyplývá i z následujícího grafu.
V loňském roce představoval objem prodeje mimo Čínu méně než 10% příjmů společnosti. To však chtějí napravit a do roku 2017 zvednout toto číslo na 30%. Proto hledají pro spolupráci nadnárodní partnery, především globální telefonní operátory, kteří mají na trzích v Evropě a USA zásadní vliv a upřednostňují telefony upravené pro své vlastní potřeby a potřeby svých zákazníků.
Tento strategický tah je velmi podobný marketingu společností Huawei a Lenovo, které také investovaly svůj vlastní kapitál do globální expanze a snaží se dobývat trhy v Latinské Americe. Zdá se, že toto možná bude trend pro velké čínské výrobce telefonů, protože, a to je víc než jasné, čínský trh je už poměrně nasycen.
[Gizchina.it]