Andi z GizChina.com napsal hezký editorial, ve kterém se snaží objasnit proč jsou čínské telefony tak levné a my vám dnes přinášíme jeho překlad.

Xiaomi a nedávno zaké ZTE a OnePlus udělali na mobilním trhu díru do světa. Nízké ceny a high-end specifikace jsou tím, na co se tyto značky soustředí, ale jak dokážou čínští výrobci telefonů, aby jejich ceny byly tak nízké?

Čína byla vždy domovem levné výroby, ale v posledních letech byl zaznamenán trend ve zvyšování kvality levných vlajkových lodí čínských telefoních výrobců, které se mezinárodní konkurenci můžou smát. Tento trend nabral obrátky s příchodem Xiaomi MI2, telefonem, který přišel se 2GB RAM, čtyřjádrovým Snapdragon procesorem a působivým 8 megapixelovým fotoaparát za pouhých 320 dolarů.

Mi2 byl skutečný začátek těchto levných, ale působivých telefonů. Xiaomi navázala na MI2 s Mi2S a pak MI3. ZTE dalo do prodeje za přijatelnou cenu Nubia Z5S se Snapdragon 800 procesorem na začátku tohoto roku a právě tento týden OnePlus představilo OnePlus One s cenou 299 dolarů a 3GB RAM, Snapdragon 801 procesorem a 13 megapixelovým Sony senzorem.

Nízké náklady

Když se podíváte na telefon jako OnePlus One a postavíte proti němu Samsung Galaxy S5 nebo dokonce Google Nexus 5, musíme žasnout jak taková malá značka dokáže přinést tak skvělý telefon za tak málo peněz.

E-shopy

Zatímco ZTE/Nubia a Xiaomi otevřeli pár prodejen v poslední době a že jich mají opravdu jen velmi málo, tyto prodejny jsou tu především pro servis a prodej příslušenství. Chcete-li skutečně koupit Xiaomi, Nubii nebo Oneplus telefon, budete buď muset zamířit na oficiální eshop značky nebo koupit prostřednictvím přeprodejců.

1

Náklady na provoz e-shopů jsou samozřejmě mnohem menší, než když máte stovky kamenných prodejen po celé zemi/světě a tyto úspory jsou přesouvány k zákazníkovi v podobě konečné ceny.

Marketing na sociálních sítích

Představte si, kolik milionů dolarů stojí společnosti, jako je Samsung, HTC nebo Apple, aby jejich výrobky uvízly v myslích zákazníků. TV reklamy, billboardy, sponzorství a další jsou velmi drahé a mají velký podíl na konečných nákladech.

2

Xiaomi, Nubia a OnePlus, ti všichni používají marketing na sociálních sítích k podpoře svých společností. Pomocí Facebooku, Twitteru, Google+ a Weibo, tyto značky jsou schopny využívat virální marketing tak, aby v krátkém čase dosáhly co nejlepších výsledků.

3

Přívrženci brzy stanou fanoušky a z fanoušků členy diskuzního fóra a řeči jdou a přichází očekávaná reklama=prodejní boom. I kdyby společnost měla platit na Facebooku nebo Twitteru reklamu, jejich cena je poměrně nízká.

Nízký objem výroby

Xiaomi bylo kritizováno za nízký objem výroby již při mnoha příležitostech, ale pokud se vyrábí jen určité množství najednou, je to opravdu cesta jak snížit náklady .

Pokud firma vyrábí jen 10.000 telefonů v době, kdy si může být jista, že je rychle prodá, nemusí sedět na skladových zásobách po několik měsíců, je zde i menší riziko ztráty, a je to také přínos pro vytvoření obrovské poptávky a víceméně bezplatné inzerce.

4

Další výhodou nízkých objemů výroby je, že společnost může využít úspor za hw náklady. Věřte tomu nebo ne, ale mnoho z těchto čínských společností prodává své telefony s velmi malým ziskem (někdy i malou ztrátou) po několik prvních měsíců výroby (to je důvod špatné dostupnosti) a kalkulují s tím, že náklady na hw komponenty začnou klesat a jim zisk růst.

Příslušenství, aplikace a služby

Xiaomi je toho skvělým příkladem a u OnePlus se zdá, že se snaží dělat něco podobného. Ačkoli u příslušenství je velmi málo zisku, přeci jen plusové položky v účetnictví u věcí jako jsou kryty, ochranné fólie, kabely, baterie, a dokonce i životní stylu a oděvní výrobky pomáhají tvořit konečnou cenu.

5

Pro fanoušky těchto značek je telefon víc než „jen telefonem“ a více „životním stylem“, a tak jsou rádi, že můžou chodit v značkové Xiaomi obuvi nebo se mydlí ve svém sprchovém koutě s OnePlus mottem Oneplus mýdlem.

6

Dalším způsobem jak vydělat peníze jsou služby zabudované do ROM telefonu a dokonce i prodej aplikací. Xiaomi v současné době prodává například témata pro MIUI a další. Je pravděpodobné, že další výrobci telefonů se v budoucnu budou snažit tento způsob vydělávání také napodobit.

Jak to, že čínské telefony jsou tak levné?

Tak co si myslíte o těchto metodách jak udržet telefony levné a přitom se skvělým hardwarem? Jste za ně rádi nebo byste si radši připlatili za lepší dostupnost? Dejte vědět v komentářích.

[Gizchina.com]
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.