Pokročil čas a moje HTC One X se po opravdu nevydařeném kroku HTC ukončit softwarovou podporu, a také po několika SW ale i HW poruchách, odebralo na listinu přístrojů nechtěných, tedy prodeji a následnému výběru stroje nového. Do oka mi padlo hned několikero zástupců z mobilní říše, nejvíce však některá z čínských značek, spíše než zavedených výrobců. Rozmýšlení jestli zkusit Zopo, JiaYu, UMI, Amoi, THL, iNew a ještě několik dalších, bylo dlouhé. Dlouhé a plodné a vlastně díky nákupu jednoho z čínských přístrojů jsem se dostal také na GizChina.cz 🙂

Hledal jsem něco, co mě osloví hned na první podhled, jak tabulkově, tak co se vzhledu týče a nevysaje mi to mou poloprázdnou peněženku. Kandidátů bylo mnoho, od Zopo 980+, JiaYu G5, THL T100 až po Nubii Z5S Mini….která nakonec vyhrála nejen výbavou a vzhledem, ale také svou cenou, která byla natolik příznivá, že jsem, lidově řečeno, pouze otočil peníze z prodeje One X. Začal jsem hledat prodejce alespoň trošku relevantního a zároveň levného. S Etotalk.com jsem měl dobré zkušenosti z minulosti při nákupu svého prvního „číňana“ UMI X1 a pak i pár dalších. Bohužel cena přesahovala mé finanční možnosti, musel jsem se poohlédnout jinde. Nakonec ona volba padla na Aliexpress.com, některými zatracovaná, některými vychvalovaná.

Prodejce „ET Star“ nabízel více, než skvělou cenu a i cena za dopravu skrze DHL byla výborná. Za přístroj samotný chtěl prodejce 260$ a za dopravu 10,30$. Krásná čísla a protože se ET Star těšil celkem dobré reputaci bylo rozhodnuto, komu pošlu obnos. Vybral jsem si černou verzi, bez pouzdra (nemám je rád), provedl převod oné částky a natěšeně čekal na sledovací číslo zásilky. Po dvou dnech mi bylo zasláno a skákaje do stropu radostí, jal jsem se jej hned sledovat. Bohužel sledovací číslo ještě nebylo aktivní. Jak jsem se dočetl později, musí být „zaktivováno“, aby se dalo sledovat. Nuže čekal jsem tedy další dva dny a stále nic. Jal jsem se psát informační email prodejci, co se s mým balíčkem děje. Odpověď nepřišla ani do dvou dnů, následoval tedy  další můj dotaz na stejné téma a pak ještě jednou. Když se mi ani po dalších dvou dnech nikdo neozýval, a číslo stále odkazovalo na hlášku „No result found for your DHL query. Please try again“, zkusil jsem online chat s někým z alibaba.com, pod tuto doménu aliexpress.com patří, a zkusil po poradě s poradkyní „otevřít rozpor“ mezi mnou a prodejcem ET Star. Vyplnil jsem náležitosti typu zdali jsem zásilku dostal, je rozbitá, je zadržená celní správou nebo je její číslo nesledovatelné. Odpověď se nabízela sama a  zaškrtl jsem co bylo potřeba a rozpor mohl začít.

Po řekněme dalších dvou dnech nečinnosti se mi konečně dostalo nějaké pozornosti! Konečně si někdo všimne nespokojeného zákazníka! V odpověď mi byla dána informace, že balík je na celnici a že páni celníci mají problémy díky přítomnosti akumulátoru. Prý častá výmluva/důvod (vyčteno z internetů). Může to tak být, ale také nemusí, ale pravdu vědí pouze oni. Každopádně prodejce byl laskav a nabídl mi po několika dotazech a připomínkách řešení v podobě zaslaní bílé verze mé vysněné Nubie Z5S mini a to ASAP. Odpověď byla na snadě a na nabídku jsem kývl.  Další den jsem v emailu našel další sledovací číslo a po vyčkání oněch dvou dnů na jeho zaktivování, jsem na stránkách DHL viděl konečně nějaký pohyb mého balíčku! Krásný pocit. Pohyby pokračovaly necelé dva týdny, až se konečně objevila mnou zadaná adresa a já si balíček převzal. Takovou malou obálku s ještě menší krabičkou uvnitř, překvapilo mně, jak je malinkatá…ale o tom až v recenzi Nubie Z5S mini, která bude nadcházet někdy mezi středou a říjnem 🙂

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.